WRZESIEŃ 2003
W zakresie gospodarki nieruchomościami i działalności gospodarczej:
1. Wydałem:
- jedną decyzję o odpłatnym przekształceniu użytkowania wieczystego na własność,
- dwie decyzje zatwierdzające projekt podziału nieruchomości,
- trzy decyzje w sprawie ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu scalenia i podziału nieruchomości - rejon ul. Reymonta,
- dwadzieścia jeden zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży,
- trzy decyzje o wygaśnięciu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
- dwadzieścia zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
- dwadzieścia trzy zaświadczenia o zmianie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej,
- siedemnaście decyzji o wykreśleniu /na wniosek podmiotów gospodarczych/ z ewidencji działalności gospodarczej,
- siedemnaście zaświadczeń o dokonaniu opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
- dwadzieścia umów dzierżawy,
- cztery decyzje na jednorazową sprzedaż piwa,
- siedem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
- zawarłem trzynaście umów użyczenia mienia komunalnego /z jednostkami organizacyjnymi Gminy Gryfino/.
Wydałem zarządzenia:
1. |
w sprawie wyznaczenia stoisk handlowych oraz ustalenia dziennej stawki za 1 stoisko z okazji obchodów „ Dożynek Gminnych 2003” we wsi Sobieradz w dniu 13 września 2003r. |
Zarządzenie Nr 116/03 z dnia 3 września 2003r. |
2. |
w sprawie ustalenia ceny wywoławczej do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego działki nr 40/1, położonej w obrębie Steklinko. |
Zarządzenie Nr 117/03 z dnia 3 września 2003r. |
3. |
w sprawie powołania komisji przetargowej do przeprowadzania pisemnego przetargu nieograniczonego na oddanie w użytkowanie wieczyste lub sprzedaż nieruchomości. |
Zarządzenie Nr 118/03 z dnia 3 września 2003r. |
4. |
w sprawie prawa pierwokupu nieruchomości gruntowej – zarządzenie o nie skorzystaniu z prawa pierwokupu nieruchomości nie zabudowanej położonej w obrębie 3 m. Gryfino oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 53/2 o pow. 140 m2. |
Zarządzenie Nr 120/03 z dnia 3 września 2003r. |
5. |
w sprawie prawa pierwokupu nieruchomości gruntowej – zarządzenie o nie skorzystaniu z prawa pierwokupu nieruchomości nie zabudowanej położonej w obrębie 5 m. Gryfino oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 161/5 o pow. 652 m2. |
Zarządzenie Nr 121/03 z dnia 3 września 2003r. |
6. |
w sprawie ustalenia ceny nieruchomości zabudowanej, położonej w Gryfinie przy ul. Pomorskiej 9, przeznaczonej do sprzedaży w drodze bezprzetargowej. |
Zarządzenie Nr 122/03 z dnia 3 września 2003r. |
7. |
w sprawie ustalenia ceny nieruchomości lokalowej, położonej w Gryfinie przy ul. Mieszka I 27/7, przeznaczonej do sprzedaży w drodze bezprzetargowej. |
Zarządzenie nr 123/03 z dnia 3 września 2003r. |
8. |
w sprawie prawa pierwokupu nieruchomości gruntowej – zarządzenie o nie skorzystaniu z prawa pierwokupu nieruchomości nie zabudowanej położonej w obrębie Nowe Czarnowo oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 65/4 o pow. 886 m2. |
Zarządzenie Nr 124/03 z dnia 5 września 2003r. |
9. |
w sprawie prawa pierwokupu nieruchomości gruntowej – zarządzenie o nie skorzystaniu z prawa pierwokupu nieruchomości nie zabudowanej położonej w obrębie 2 m. Gryfino oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 352 o pow. 925 m2. |
Zarządzenie Nr 125/03 z dnia 5 września 2003r.
|
10. |
w sprawie zatwierdzenia „Regulaminu prowadzenia przetargu pisemnego na oddanie w użytkowanie wieczyste lub sprzedaż nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Gryfino” |
Zarządzenia Nr 126/03 z dnia 5 września 2003r. |
11. |
w sprawie oddania w użyczenie gminnym jednostkom organizacyjnym mienia komunalnego. |
Zarządzenie Nr 127/03 z dnia 5 września 2003r. |
12. |
w sprawie ustalenia ceny nieruchomości lokalowej, położonej w Gryfinie przy ul. Flisaczej nr 41, przeznaczonej do sprzedaży w drodze bezprzetargowej. |
Zarządzenie Nr 129/03 z dnia 12 września 2003r. |
13. |
w sprawie ustalenia ceny nieruchomości lokalowej, położonej w Gryfinie przy ul. Mieszka I nr 27, przeznaczonej do sprzedaży w drodze bezpretargowej. |
Zarządzenie nr 130/03 z dnia 12 września 2003r. |
14. |
w sprawie prawa pierwokupu nieruchomości gruntowej – zarządzenie o nie skorzystaniu z prawa pierwokupu nieruchomości nie zabudowanej położonej w obrębie Wełtyń oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 436/61 o pow. 557 m2. |
Zarządzenie Nr 131/03 z dnia 12 września 2003r. |
15. |
w sprawie odstąpienia od ustalania opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z budową urządzeń infrastruktury technicznej. |
Zarządzenie nr 132/03 z dnia 18 września 2003r. |
Realizuję uchwały podjęte na sesji w dniu 28 sierpnia 2003r.
L.P |
Nr uchwały |
Podjęta |
Realizacja |
1. |
XI/166/03 |
w sprawie ustanowienia służebności gruntowej przejazdu i przejścia na działkach gminnych 213/4 i 214/1, położonych w obrębie Radziszewo, gm. Gryfino |
Przygotowano protokół uzgodnień w sprawie ustanowienia służebności. Po podpisaniu przez strony ustalony zostanie termin zawarcia aktu notarialnego. |
2. |
XI/167/03 |
w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego lokalu użytkowego oraz do oddania w użytkowanie wieczyste udziału w nieruchomości gruntowej, położonej w Gryfinie przy ul. Grunwaldzkiej nr 12B |
Zlecono wykonanie wyceny szacunkowej |
3. |
XI/168/03 |
w sprawie nieodpłatnego nabycia na mienie gminne od Agencji Nieruchomości Rolnych nieruchomości gruntowych, położonych w obrębie Gardno. |
W trakcie realizacji. |
4. |
XI/169/03 |
w sprawie sprzedaży na rzecz Spółdzielni Mieszkaniowej „Dolna Odra” w drodze bezprzetargowej nieruchomości gruntowych, położonych w Gryfinie w obrębach nr 3,4 i 5. |
W trakcie realizacji – zlecono sporządzenie wycen szacunkowych |
5. |
XI/170/03 |
w sprawie nabycia na mienie gminne w drodze darowizny od Skarbu Państwa nieruchomości gruntowej, położonej w Gryfinie w obrębie 5 m. Gryfino. |
W trakcie realizacji – czekamy na wyrażenie zgody przez Wojewodę |
6. |
XI/171/03 |
w sprawie zmiany uchwały nr IX/131/03 z dnia 26 czerwca 2003r. |
Zlecono sporządzenie wycen szacunkowych |
7. |
XI/172/03 |
w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w drodze bezprzetargowej, części nieruchomości gruntowej, położonej w obrębie Wirów. |
W trakcie realizacji – zlecono podział geodezyjny |
8. |
XI/175/03 |
w sprawie wyrażenia zgody na przekazania w drodze darowizny na rzecz Powiatu Gryfińskiego gminnych nieruchomości gruntowych położonych w obrębie Wełtyń II. |
W trakcie realizacji – zlecono sporządzenie wycen szacunkowych |
W zakresie planowania przestrzennego, aktywizacji gospodarczej i inwestycji:
Realizując zadania z zakresu planowania przestrzennego :
1/ wystąpiłem na dzisiejszą sesję z projektem uchwały w sprawie zmiany w planie ogólnym zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Gryfino w miejscowości Radziszewo, teren działki 89/3 i części działki nr 84,
2/ przeprowadzam na bieżąco procedury wynikające z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zakresie wydawania decyzji o warunkach zabudowy.
Realizując zadania z zakresu inwestycji :
1/ przygotowałem projekt uchwały na dzisiejszą sesję w sprawie aktualizacji Wieloletniego Programu Inwestycyjnego,
2/ przygotowałem także na dzisiejsza sesję informację o stanie realizacji uchwały nr XLVIII/607/02 z dnia 12 września 2002 w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego,
Ponadto w wyniku przeprowadzenia procedur zamówień publicznych zatwierdziłem następujące zadania do realizacji oraz następujących wykonawców:
1/ Remont elewacji, docieplenie, zmianę kolorystyki i wymianę okien komunalnego budynku przy ulicy Gryfińskiej w Daleszewie – wykonawca Zakład Ogólnobudowlany Józef Rybka z Gryfina. Wartość zadania 45.614,21 PLN brutto.
2/ Remont dachu w SP Radziszewo - wykonawca Zakład Ogólnobudowlany Józef Rybka z Gryfina. Wartość zadania 31.020,37 PLN brutto.
3/ Remont wiat przystankowych i zagospodarowanie terenu - wykonawca Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Spółka z o.o. Gryfino. Wartość 42.000,00 PLN brutto.
4/ Modernizacja ujęcia wody w Steklnie. Wybrany oferent odstąpił od zawarcia umowy na skutek błędu w obliczeniu ceny. W związku z tym zawarcie umowy nastąpi z drugim w kolejności oferentem, w tym przypadku jest to Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Spółka z o.o. z Gryfina.
Wartość 354.629,66 PLN brutto.
W międzyczasie odrzuciłem protest firmy Kobeszko z Choszczna jako niezasadny. Temat ten był przedmiotem analizy Komisji Rewizyjnej.
5 /Wymiana stolarki okiennej w budynku komunalnym przy ul. Łużyckiej 61, Bolesława Chrobrego 2, Niepodległości 8/9 i Garbarskiej 4 w Gryfinie. Wybrany oferent INTUR – KFS Inowrocław. Wartość zadania 78.345,25 brutto PLN. Procedura ta była powtarzana 4 razy z powodu braku ofert.
6/ Ogłosiłem następujące procedury zamówień publicznych :
- przetarg nieograniczony na budowę ulicy Artyleryjskiej w Gryfinie,
- zaprosiłem do złożenia ofert w trybie zapytania o cenę na inspektora nadzoru na w/w zadanie,
- w tym samym trybie zaprosiłem do składania ofert na projekt budowlany ulic: Mieszka I, Podgórnej, Władysława Łokietka,
- przetarg nieograniczony na elewację budynku administracyjnego UMiG,
- przetarg nieograniczony na dalszy ciąg remontu pomieszczeń w Gimnazjum w Gryfinie,
- przetarg nieograniczony na docieplenie Szkoły Podstawowej w Radziszewie.
7/ Zakończyłem i odebrałem zadania:
- renowacja nawierzchni boiska przy Szkole Podstawowej Nr 2 w Gryfinie,
- docieplenie, elewacja i wymiana stolarki okiennej w budynku komunalnym przy Szczecińskiej 15 w Gryfinie,
- wymiana i etapu stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Gardnie,
- wymiana stolarki okiennej w Przedszkolu Nr 2 Gryfinie
- remont dachu w Szkole Podstawowej Nr 1 w Gryfinie
- remont Szkoły Podstawowej w Żabnicy,
- rozbudowa zaplecza kuchennego w Szkole Podstawowej Chwarstnica,
- montaż i dostawa wyposażenia technologicznego stołówki jak wyżej.
8/ Zamontowano progi spowalniające. Wykonawca Zakład Usługowo-Handlowy ze Szczecina. Wartość robót 13.348,55 PLN brutto.
9/ Dokonałem naprawy dróg gminnych w miejscowościach Steklno, Steklinko, Łubnica jak również przeprowadziłem remont chodnika przy ul. Stefana Żeromskiego. Wykonawca PPU Pomorskie GRYFBUD z Nowego Czarnowa. Wartość robót 11.496,81 PLN brutto.
10/ Przekazałem plan budowy na zadanie - uzbrojenie działek gminnych w wodociąg i energię elektryczną przy ul. Polnej i Lipowej w Pniewie. Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Spółka z o.o. w Gryfinie. Wartość robót 59.785,76 PLN brutto.
11/ Przekazałem plan budowy pod zadania:
- modernizacja i rozbudowa miejskiej oczyszczalni ścieków,
- budowa kanalizacji Północ Gminy.
Termin realizacji 16 miesięcy. Wykonawca BUDIMEX.
12/ W trakcie przygotowania są następujące procedury:
a/ wymiana stolarki okiennej we wszystkich placówkach oświatowo-wychowawczych /wszystkie, w których dotychczas nie zostały wymienione okna/,
b/ wymiana wszystkich pozostałych okien w Gimnazjum,
c/ dokumentacja uzbrojenia terenów ul. Władysława Reymonta i ul. Jana Pawła II,
d/ remont i elewacja budynku przy Szkolnej 16 w Żabnicy, Łużyckiej 11 i 32, Szczecińskiej 52 w Gryfinie.
Ponadto uzgodniłem w Zakładzie Gazowniczym w Szczecinie, że w przyszłym roku dzięki przystąpieniu przez Gazownie do przebudowy istniejącego gazociągu w ulicy Łużyckiej będzie można rozpocząć budowę gazociągu dla mieszkańców Pniewa i Żórawek .
W zakresie gospodarki komunalnej, mieszkaniowej i ochrony środowiska:
1. W zakresie ochrony przyrody:
wydałem 15 decyzji zezwalających na sanitarną wycinkę drzew,
2. W zakresie gospodarki mieszkaniowej:
- weryfikowałem stan techniczny budynków mieszkalnych zlokalizowanych w Gryfinie przy udziale Społecznej Komisji Mieszkaniowej: Gryfino ul. Fabryczna 4, 6, 8, Wełtyń ul. Bol. Chrobrego 2 oraz Stare Brynki 32,
- przyjąłem dwa wnioski o partycypację Gminy w budowie lokali mieszkalnych w zasobach GTBS Sp. z o.o. w Gryfinie,
- przeprowadziłem 21 rozmów z najemcami, bądź użytkownikami lokali mieszkalnych zadłużonych, z propozycją najmu mniejszego lokalu lub o niższym standardzie,
- wydałem dwa skierowania do zawarcia umowy najmu na lokal socjalny oraz jedno z zamiany międzylokatorskiej,
3. W zakresie gospodarki odpadami:
- wydałem negatywną decyzję dla Zakładu Produkcyjno-Handlowo-Gastronomicznego „Jumar” z siedzibą w Mierzynie gmina Dobra na odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Gryfino,
- rozstrzygnąłem zapytanie o cenę oraz podpisałem umowę na dostawę pojemników do selektywnej zbiórki szkła z przeznaczeniem dla sołectw naszej Gminy,
- w dniach 19-21 września br. odbyła się akcja „Sprzątania Świata 2003”, w której udział brały wszystkie gryfińskie placówki oświatowe,
- zgłosiłem akces przystąpienia gminy Gryfino do Konkursu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Nasza Gmina w Europie” i decyzją Jury gmina Gryfino została zakwalifikowana wśród 46 gmin się do II Etapu Konkursu.
W zakresie edukacji i spraw społecznych:
- Zorganizowałem uroczystości z okazji Rocznicy Wybuchu II Wojny Światowej w dniu 01 września oraz z okazji Dnia Sybiraka w dniu 17 września br. W uroczystościach wzięły udział środowiska kombatanckie, młodzież oraz przedstawiciele miejscowych zakładów pracy i organizacji społecznych.
- Wydałem łącznie 14.604,37 zł na organizację Dożynek Gminnych w Sobieradzu. Impreza dożynkowa była należycie zabezpieczona przez wszystkie niezbędne służby techniczne, sanitarne, medyczne i porządkowe. Podczas Dożynek Gminnych przeprowadziłem także we współpracy z Regionalnym Szpitalem Onkologicznym w Szczecinie akcję związaną
z badaniami mammograficznymi. W badaniach wzięły udział 53 kobiety.
- Sfinansowałem warsztaty dla nauczycieli z zakresu profilaktyki i przeciwdziałania przemocy po nazwą „Spójrz inaczej”. Koszt warsztatów wyniósł 4.500,00 zł. Warsztaty prowadzone były przez firmę „Usługi Pedagogiczno-Psychologiczne Teresa Zambrowska” z Kielc.
- Wydałem jeden duplikat świadectwa ukończenia Szkoły Podstawowej Nr 3. W związku z tym, iż placówka ta obecnie nie istnieje, duplikat świadectwa wydaje organ prowadzący.
- Przekazałem do Urzędu Marszałkowskiego ankietę – zatytułowaną „Monitoring i ocena strategii sektorowej w zakresie ochrony zdrowia województwa zachodniopomorskiego”.
- Zleciłem firmie „Zakład Ogólnobudowlany – Józef Rybka” remont pomieszczeń świetlic wiejskich. Zakres robót obejmował:
- remont podłogi w świetlicy w Sobiemyślu za kwotę 6.094,14 zł,
- remont podłogi w świetlicy w Krajniku, za kwotę 3.251,79,
- malowanie pomieszczeń świetlicy w Drzeninie za kwotę 4.280,02.
- Zakupiłem za kwotę 728,00 zł nową zjeżdżalnię na plac zabaw w Wirowie do zamontowania w miejscu dotychczasowej, którą ukradziono.
- Przygotowałem na sesję projekt Uchwały o odpłatnościach za świadczenia przedszkoli publicznych prowadzonych przez Miasto i Gminę Gryfino.
- Przeprowadziłem we współpracy z Urzędem Marszałkowskim szkolenie na temat „Budowanie lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy”. Szkolenie prowadzili pracownicy Miejskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Szczecinie. W szkoleniu wzięło udział 67 osób.
- Zakupiłem materiały na wyposażenie przygotowanego przez mieszkańców Borzymia nowego boiska do piłki nożnej, w tym zakup trawy za kwotę 1.330,01 zł w firmie Bagras oraz zakup kompletu atestowanych bramek z siatkami wraz z transportem na sumę 7.079,00 zł w firmie Malinex.
W zakresie promocji, informacji i współpracy międzynarodowej:
Trwają prace związane z przygotowaniem nowej edycji planu miasta, a jednocześnie rozpocząłem przygotowania do wydania folderu reklamowego „Dni Gryfina 2004 - 750 Lat Miasta Gryfina”.
W związku z oświatowym programem przygotowującym dzieci i młodzież do obchodów 750-lecia Gryfina, pracownicy Biura oprowadzili po mieście dwie szkolne grupy ze Szkoły Podstawowej z Chwarstnicy, opowiadając o historii i dniu dzisiejszym miasta.
Trwają przygotowania do kolejnej cyklicznej imprezy - X Wojewódzkiego Przeglądu Kapel Rockowych.
W zakresie obsługi Rady Miejskiej w Gryfinie:
- Zarządzeniem nr 114/03 z dnia 2 września 2003 r. określiłem odpowiedzialnych za realizację uchwał Rady Miejskiej przyjętych na sesji w dniu 28 sierpnia 2003 r.
- W okresie od ostatniej sesji odbyło się dziewięć posiedzeń Komisji Rady poświęconych omówieniu materiałów sesyjnych i tematów wynikających z planów pracy Komisji.
- Na ostatniej sesji radni zgłosili 47 interpelacji. Pismem z dnia 8 września 2003 r. określiłem odpowiedzialnych na przygotowanie odpowiedzi.
- Zorganizowałem szkolenie radnych na temat procedury przygotowania i uchwalenia budżetu gminy. Szkolenie odbyło się w dniu 11 września br. Do udziału w szkoleniu zaprosiłem radnych sąsiednich gmin: Banie, Starego Czarnowo, Widuchowa i Trzcińsko Zdrój.
W zakresie zadań organizacyjnych:
1. Realizuję Uchwały Rady Miejskiej uchwalone na sesji w dniu 28 sierpnia 2003 r:
- Nr XI/159/03 w sprawie zmiany w uchwale Nr XXII/288/2000 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 21 września 2000 r. w sprawie ustalenia wysokości diet radnych i sołtysów,
- Nr XI/160/03 w sprawie ustalenia zasad zwrotu kosztów podróży służbowej sołtysów.
2. Trwają prace nad przekazaniem dokumentacji aktowej kategorii A - do Archiwum Państwowego
w Szczecinie - zgodnie zaleceniami Archiwum.
3. 03 października 2003 r. nastąpi uroczyste oddanie domu państwa Solińskich. W tym miejscu chciałbym serdecznie podziękować za olbrzymi wkład włożony w odbudowę domu tym wszystkim, bez pomocy których, nie byłoby możliwe oddanie domu w tak krótkim czasie.
Ponadto na tą uroczystość zaprosiłem przedstawicieli Fundacji „Porozumienie bez barier”, „Fundacji Polsat”, Fundacji „Zdążyć z pomocą”. Fundacje w znaczny sposób przyczyniły się do leczenia i rehabilitacji dziewczynek.
4. W dniu 17 września 2003 r. w UMiG w Gryfinie - przy współudziale Instytutu Rozwoju Regionalnego w Szczecinie - zorganizowałem szkolenie z zakresu możliwości pozyskiwania funduszy pomocowych Unii Europejskich, certyfikacji oraz przygotowania firm do działania na rynku międzynarodowym.
5. Trwają prace na przygotowaniem zmian w statucie sołectwa. Projekt statutu został przedstawiony radcy prawnemu, celem zaopiniowania.
6. Na bieżąco zamieszczane są informacje na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie.
7. Cały czas trwają prace związane z organizacją obchodów 750 – lecia nadania praw miejskich dla miasta Gryfina. Na kolejnej sesji przedstawię Państwu wstępny harmonogram uroczystości, składy komitetów honorowych i grup roboczych.
8. Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie zorganizował dla pracowników Urzędu i pracowników jednostek organizacyjnych kursy językowe (niemiecki i angielski). Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu, po dwie godziny lekcyjne.
W zakresie podatków i opłat lokalny:
Rozpatrzyłem 34 wnioski osób ubiegających się o udzielenie ulg podatkowych i niepodatkowych. Do 23 podań ustosunkowałem się pozytywnie, 8 oceniłem negatywnie, natomiast 3 wnioski pozostawiłem bez rozpatrzenia.
Ilość rozpatrywanych wniosków i sposób ich załatwienia
Rodzaj należności |
Ilość wniosków |
Pozytywnie |
Negatywnie |
Odroczona decyzja |
Podatek od nieruchomości |
13 |
8 |
4 |
1 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
3 |
3 |
0 |
0 |
Podatek od spadków i darowizn |
3 |
2 |
1 |
0 |
Czynsz za najem lub dzierżawę |
5 |
2 |
1 |
2 |
Opłata za użytkowanie wieczyste |
3 |
3 |
0 |
0 |
Przekształcenie w prawo własności |
1 |
1 |
0 |
0 |
Koszty dokumentacji |
1 |
1 |
0 |
0 |
Karta podatkowa |
1 |
1 |
0 |
0 |
Grzywna szkolna |
1 |
0 |
1 |
0 |
Mandat karny |
1 |
1 |
0 |
0 |
Opłata skarbowa |
1 |
0 |
1 |
0 |
Spłata lokali |
1 |
1 |
0 |
0 |
RAZEM |
34 |
25 |
8 |
3 |
Udzielone ulgi podatkowe i niepodatkowe
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
UMORZENIA |
ROZŁOŻENIE NA RATY |
ODROCZENIE PŁATNOŚCI |
Podatek od nieruchomości |
1.112,85 zł |
23.172,05 zł |
0,00 zł |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
126,40 zł |
1.049,40 zł |
869,75 zł |
Podatek od spadków i darowizn |
1.409,95 zł |
4.719,95 zł |
0,00 zł |
Czynsz za najem lub dzierżawę |
3.200,64 zł |
3.200,65 zł |
2.458,49 zł |
Opłata za użytkowanie wieczyste |
80,36 zł |
14.419,46 zł |
0,00 zł |
Przekształcenie w prawo własności |
0,00 zł |
0,00 zł |
34.512,36 zł |
Koszty dokumentacji |
0,00 zł |
585,00 zł |
0,00 zł |
Karta podatkowa |
158,10 zł |
0,00 zł |
0,00 zł |
Mandat karny |
0,00 zł |
100,00 zł |
0,00 zł |
Spłata lokali |
0,00 zł |
0,00 zł |
3.060,00 zł |
RAZEM |
6.088,30 zł |
46.561,51 zł |
40.900,60 |
UDZIELONA POMOC PUBLICZNA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Nazwa
przedsiębiorcy |
Rodzaj należności |
Rodzaj
ulgi |
Kwota podlegająca pomocy |
Ireneusz Czujkowski |
Podatek od spadków i darowizn |
Rozłożenie na 4 raty |
2.819,90 |
Robert Lipok |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
Odroczenie I raty za 2003 r. do 31.08.2003 |
869,75 zł |
Robert Lipok |
Czynsz dzierżawny |
Odroczenie płatności za 2003 r. do 30.11.2003 r. |
2.458,49 zł |
Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. |
Podatek od nieruchomości |
Umorzenie części VIII i IX raty 2003 r. |
181,40 zł |
Maria, Bogdan, Monika i Andrzej Pisarczyk |
Opłata za przekształcenie w prawo własności |
Odroczenie terminu płatności do 10.12.2003 r. |
34.512,36 zł |
Czesław Furtak |
Podatek od nieruchomości |
Rozłożenie na 3 raty zaległości za 2002 r. |
6.195,25 zł |
Czesław Furtak |
Podatek od nieruchomości |
Umorzenie odsetek za I ratę 2002 r. |
614,50 zł |
RAZEM |
|
|
47.651,65 zł |
Ponadto:
- Skierowałem 2 wnioski o zabezpieczenie należności gminnych przez wpis hipoteki przymusowej do ksiąg wieczystych. W przygotowaniu są trzy kolejne wnioski.
- Skierowałem 4 zarządzenia zabezpieczenia należności gminnych do Urzędu Skarbowego.
- Wystawiłem 180 tytułów wykonawczych.
- Wydałem 23 zaświadczenia uprawniające do pobrania bonów paliwowych dla rolników.
- Przeprowadziłem 6 kontroli podatkowych na obszarze Gminy Gryfino.
- Wydałem 28 różnych zaświadczeń.
Gryfino, dnia 24 września 2003 r.