Rok 2005 - zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym

ZARZĄDZENIE Nr 0151-158/05 BURMISTRZA MIASTA I GMINY GRYFINO z dnia 30 listopada 2005r. w sprawie zmiany budżetu gminy na 2005 rok.

ZARZĄDZENIE Nr 0151-158/05
 BURMISTRZA MIASTA I GMINY GRYFINO

z dnia 30 listopada 2005r.


w sprawie zmiany budżetu gminy na 2005 rok.

Na podstawie art. 128 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851; 2004r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703; 2005r. Nr 14, poz. 114, Nr 64 poz. 565) oraz § 16 pkt. 1 uchwały Nr XXIX/398/04 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gryfino na 2005 rok; zarządzam, co następuje:

§ 1. Zwiększa się dochody gminy o kwotę 258.921 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
801     Oświata i wychowanie 2.000
80195   Pozostała działalność 2.000
2030 Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 2.000
 
852     Pomoc społeczna 213.214
85212   Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego 198.025
2010 Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 198.025
85219   Ośrodki pomocy społecznej 15.189
2030 Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 15.189
 
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 43.707
85415   Pomoc materialna dla uczniów 43.707
2030 Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 43.707
OGÓŁEM 258.921

§ 2. Zmniejsza się dochody gminy o kwotę 46.000 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
852     Pomoc społeczna 46.000
85214   Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 38.000
2010 Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 20.000
2030 Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 18.000
85228   Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze 8.000
2010 Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 8.000
OGÓŁEM 46.000

§ 3. Zwiększa się wydatki gminy o kwotę 383.084 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
750     Administracja publiczna 16.300
75011   Urzędy wojewódzkie 1.100
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 500
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 600
75022   Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu) 1.200
4420 Podróże służbowe zagraniczne 1.200
75023   Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 14.000
4140 Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych 8.000
4280 Zakup usług zdrowotnych 6.000
 
751     Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 3.963
75107   Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 3.963
4120 Składki na Fundusz Pracy 84
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 3.879
 
754     Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 58.500
75405   Komendy powiatowe Policji 30.000
6170 Wpłaty jednostek na fundusz celowy na finansowanie lub dofinansowanie zadań inwestycyjnych 30.000
75412   Ochotnicze straże pożarne 28.500
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 28.500
 
801     Oświata i wychowanie 4.400
80195   Pozostała działalność 4.400
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 2.200
4300 Zakup usług pozostałych 2.200
 
851     Ochrona zdrowia 13.000
85154   Przeciwdziałanie alkoholizmowi 10.000
2820 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom 10.000
85195   Pozostała działalność 3.000
4300 Zakup usług pozostałych 3.000
 
852     Pomoc społeczna 213.214
85212   Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego 198.025
3110 Świadczenia społeczne 192.085
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1.940
4300 Zakup usług pozostałych 4.000
85219   Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 15.189
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 8.189
4300 Zakup usług pozostałych 7.000
 
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 43.707
85415   Pomoc materialna dla uczniów 43.707
3240 Stypendia dla uczniów 43.707
 
921     Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 30.000
92105   Pozostałe zadania w zakresie kultury 1.000
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 1.000
92195   Pozostała działalność 29.000
4300 Zakup usług pozostałych 29.000
OGÓŁEM 383.084

§ 4. Zmniejsza się wydatki gminy o kwotę 170.163 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
750     Administracja publiczna 16.300
75011   Urzędy wojewódzkie 1.100
4300 Zakup usług pozostałych 1.100
75022   Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu) 1.200
4300 Zakup usług pozostałych 1.200
75023   Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 14.000
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 8.000
4300 Zakup usług pozostałych 6.000
 
751     Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 3.963
75107   Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 3.963
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 505
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2.452
4300 Zakup usług pozostałych 1.006
 
754     Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 58.500
75405   Komendy powiatowe Policji 30.000
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1.000
4270 Zakup usług remontowych 29.000
75412   Ochotnicze straże pożarne 28.500
3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń 17.000
4260 Zakup energii 500
4270 Zakup usług remontowych 2.000
4430 Różne opłaty i składki 9.000
 
801     Oświata i wychowanie 2.400
80195   Pozostała działalność 2.400
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 2.200
4300 Zakup usług pozostałych 200
 
851     Ochrona zdrowia 13.000
85154   Przeciwdziałanie alkoholizmowi 10.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 10.000
85195   Pozostała działalność 3.000
2820 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom 3.000
 
852     Pomoc społeczna 46.000
85214   Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 38.000
3110 Świadczenia społeczne 38.000
85228   Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze 8.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 6.800
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 1.200
 
921     Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 30.000
92105   Pozostałe zadania w zakresie kultury 400
4300 Zakup usług pozostałych 400
92108   Filharmonie, orkiestry, chóry i kapele 600
4300 Zakup usług pozostałych 600
92195   Pozostała działalność 29.000
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 29.000
OGÓŁEM 170.163

§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Miasta i Gminy.

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino

Henryk Piłat

 

U Z A S A D N I E N I E

Zmiany w kwotach wydatków związane są z analizą wydatków budżetowych i dotyczą przeniesień środków między paragrafami w celu prawidłowego ich zaklasyfikowania oraz z przyznaniem gminie dotacji celowych zgodnie z zarządzeniami Wojewody Zachodniopomorskiego:

  • Nr 538/2005 zwiększone zostały Gminie dotacje celowe z tytułu realizacji zadań własnych
    • w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdziale 80195 – Pozostała działalność o kwotę 2.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie – w ramach wdrażania reformy oświaty – prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego, złożonych w okresie od dnia 1 lipca do dnia 31 października 2005r. (z rezerwy celowej budżetu państwa cz. 83 poz. 14);
    • w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdziale 85415 – Pomoc materialna dla uczniów o kwotę 43.707 zł z przeznaczeniem na pokrycie kosztów udzielania edukacyjnej pomocy stypendialnej dla uczniów o charakterze socjalnym, zgodnie z art. 90d ustawy o systemie oświaty (z rezerwy celowej budżetu państwa cz. 83 poz. 69).
                  Jednocześnie w/w zarządzeniem dokonano korekty zarządzenia Wojewody Zachodniopomorskiego nr 128/2005 z dnia 29 marca 2005r. – na mocy decyzji Ministra Finansów z dnia 17 października 2005r. nr FS5-4330-30-2/2005, w zakresie przeznaczenia wydatków przyznanych z rezerwy celowej poz. 55, jak niżej:
    • jest – „z przeznaczeniem na pokrycie kosztów udzielania edukacyjnej pomocy materialnej dla uczniów najuboższych, udzielane w formie przedmiotowej: pokrycie kosztów zajęć wyrównawczych lub edukacyjnych oraz pomoc rzeczową”,
    • winno być – „z przeznaczeniem na pokrycie kosztów udzielania edukacyjnej pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym, zgodnie z art. 90d ust. 2-5 i art. 90e ustawy o systemie oświaty”.
  • Nr 558/2005 wprowadzono następujące zmiany w planie dotacji celowych przyznanych Gminie w dziale 852 – Pomoc społeczna, jak niżej:
    • zmniejszono dotację celową w rozdziale 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe o kwotę 38.000 zł;
    • zwiększono dotację celową w rozdziale 85219 – Ośrodki pomocy społecznej o kwotę 15.189 zł;
    • zmniejszono dotację celową w rozdziale 85228 – Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze o kwotę 8.000 zł.
  • Nr 559/2005 i 563/2005 zwiększone zostały Gminie dotacje celowe z tytułu realizacji zadań zleconych w dziale 852 – Pomoc społeczna, rozdziale 85212 – Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego o kwotę 198.025 zł z przeznaczeniem na wypłaty świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych w związku z postanowieniami ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych oraz art. 17 ustawy z dnia 22 kwietnia 2005r. o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej.

 

Sporządziła:
Anita Makowska-Wilk

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu