Rok 2003

ZARZĄDZENIE Nr 133/03 Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino z dnia 26 września 203r. w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu gminy na rok 2004.

    

ZARZĄDZENIA Nr 133/03
Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino 
z dnia 26 września 203r.


w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu gminy na rok 2004.

Na podstawie art. 30 ust. z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym  (tekst jednolity) DZ. U. nr 142 poz. 1591 z 2001r. z późniejszymi zmianami  oraz §1 uchwały Nr VIII/118/03 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 29 maja  2003r. – Burmistrz Miasta i Gminy uchwala co następuje:

§ 1 Naczelnicy Wydziałów Urzędu Miasta i Gminy oraz dyrektorzy Gminnych  jednostek organizacyjnych, zwani dalej „dysponentami” środków  budżetowych w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej opracowują  materiały do projektu budżetu Gminy Gryfino na 2004 rok w szczególności  określonym niniejszym zarządzeniem.  Zaleca się w planowaniu wydatków przede wszystkim uwzględnić potrzeby  pierwszego rzędu, tz. wydatki konieczne.  Nie należy planować zadań, których wykonanie nie będzie realizowane w  całości w roku 2004 lub których wykonanie uzależnia się od wielu czynników  wewnętrznych lub zewnętrznych (np. środków pieniężnych).

§ 2 Projekt budżetu dysponenci opracowują na podstawie:

  •  uchwalonych kierunkowych założeń polityki budżetowej Gminy  Gryfino na rok 2004 wraz z określeniem zadań priorytetowych w wydatkach budżetowych uchwała nr XII/176/03 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 25 września 2003r,
  •  stanu organizacyjnego, stawek podatkowych, taryf, marży i opłat  obowiązujących w dniu 1 lipca 2003r. z uwzględnieniem zmian wchodzących w  życie przed lub z dniem 1 stycznia 2004 roku oraz nowych zamierzeń,
  •  istniejącej w dniu 30 czerwca 2003r. sieci placówek finansowych  z budżetu z uwzględnieniem przewidywanych zmian w roku 2004,
  •  przewidywanego wykonania wydatków do końca 2003r. w tym  wynagrodzeń,
  •  aktualnego stanu prawnego dotyczącego zadań finansowych z  budżetu gminy.

§ 3 Dysponenci opracowują projekty swoich budżetów w układzie klasyfikacji  budżetowej ustalonej Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 26 marca  2003r. (DZ.U. Nr 68 poz. 634 z późniejszymi zmianami).

§ 4 Dysponenci ujmujący w projektach swoich budżetów wydatki na nowe zadania  przewidziane do realizacji w 2004r. dołączają szczegółowy opis tych zadań  wraz z kalkulacją wydatków i podaniem podstawy prawnej.

§ 5 Ustala się następujące wskaźniki do opracowania planów finansowych  jednostek organizacyjnych gminy:
Dochody:

  •  dochody budżetowe (podatki i opłaty) szacować należy średnio  wyżej o ok. 2,3% od planowanych w 2003 roku mając na uwadze bazę podatkową,
  •  pozostałe szacunki dochodów własnych każdy kierownik planuje wg  obowiązujących przepisów prawa z zakresu zadań prowadzonych przez te  wydziały, Jednostki organizacyjne.

Wydatki:

  • wynagrodzenia osobowe pracowników należy doprowadzić do stanu  rocznego łącznie z wszystkimi elementami (zasadnicze, wysługa lat, premia  i dodatki),
  • w tabelach kalkulacyjnych należy uwidocznić wynagrodzenia wg  przewidywanego stanu zatrudnienia na dzień 31 grudnia 2003r. plus wzrost  wysługi lat i inne wynikające z przepisów zobowiązania pracodawcy wobec  pracowników.

Natomiast planowane podwyżki płac należy sporządzić na oddzielnym arkuszu  kalkulacyjnym, wzrost płac należy planować o 3,0% łącznie ze wszystkimi  składnikami wynagrodzeń. Ustala się wysokość składki na ubezpieczenie  społeczne w wysokości 17,23% a funduszu pracy – 2,45%,

  •  pozostałe wydatki bieżące planować należy stosując wzrost o 2,3%   w stosunku do planowanych wydatków roku 2003. Wydatki w tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników sfery  budżetowej planuje się w wysokości 8,5% sumy wynagrodzenia o którym mowa w  art. 4 ustawy z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym  dla pracowników jednostek sfery budżetowej (DZ. U. Nr. 160 poz. 1080 z  późniejszymi zmianami).
  •  przyjmuje się kwotę bazową do wyliczenia Funduszu Świadczeń  Socjalnych na poziomie 1840 zł.

§ 6

I. Dysponenci w terminie do 21 października 2003 roku  przedłożą Skarbnikowi Gminy projekty budżetów w danym dziale, który  obejmuje:

  1. zestawienie dochodów – wg działów, rozdziałów i paragrafów  klasyfikacji budżetowej
  2. zestawienie wydatków – wg działów, rozdziałów i paragrafów.

II. Za bazę analityczno – porównawczą do opracowania  projektu budżetu na rok 2004 we wszystkich elementach kalkulacyjnych  dochodów i wydatków z wyjątkiem inwestycyjnych i remontowych przyjmuje się  dane:

  1. Plan na 2003 rok,
  2. Wykonanie za I półrocze 2003 roku,
  3. Przewidywane wykonanie do końca 2003 roku,
  4. Potrzeby na rok 2004 z uwzględnieniem zgłoszonych a nie uwzględnionych w budżecie 2003r. 

III. Zakłady budżetowe środki specjalne, fundusze – projekty  planów składają: 

  1. Dysponenci zakładów budżetowych
  2. Dysponent funduszu celowego:
    - Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej –  Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
  3. Dysponenci środków specjalnych.

IV. Dysponenci złożą plany finansowe zakładowego funduszu   świadczeń socjalnych na 2004 rok z uwzględnieniem – przychodów i wpływów za udzielane pożyczki mieszkaniowe, remontowe, odsetki oraz rozchodów  zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 roku o zakładowym funduszu świadczeń  socjalnych (DZ. U. Nr 70, poz. 335 z 1996r. z późniejszymi zmianami).

§ 7 Ustala się wytyczne, do sporządzenia informacji o stanie mienia  komunalnego gminy określające zasady, tryb i terminy opracowywania  materiałów w przedmiotowym zakresie, stanowiące załączniki do niniejszego  zarządzenia.

§ 8 Przedmiotem informacji o stanie mienia komunalnego są dane dotyczące:

  1. gruntów zestawionych wg tytułów władania i rodzajów użytkowania z  wyszczególnieniem ich szacunkowej wartości;
  2. budynków i budowli zestawionych wg tytułów władania i rodzajów  użytkowania wraz z ich szacunkową wyceną, a o ile jest to możliwe wg  wartości księgowej netto (wartość początkowa pomniejszona o dotychczasowe  umorzenie);
  3. innych składników mienia nie wymienionych w pkt. 1 i 2 z  wyszczególnieniem ich wartości księgowej netto (tj. po uwzględnieniu  dotychczasowego umorzenia);
  4. zmian w stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w pkt. 1,2  i 3 od dnia złożenia poprzedniej informacji;
  5. wysokości dochodów uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności  i innych praw majątkowych w okresie objętym informacją;
  6. innych danych o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia  komunalnego.

§ 9 Informację o której mowa w § 8 sporządza się za okres od 1 listopada  2002r. do 30 października 2003r.

§ 10 Materiały w zakresie określonym § 8 opracowują:

  1. Wydział Działalności Gospodarczej, Rolnictwa i Gospodarki  Nieruchomościami przy współudziale Wydziału Finansowo – Księgowego w odniesieniu do składników mienia komunalnego w stosunku do którego  wykonuje funkcje właścicielskie (grunty, budynki i budowle);
  2. Wydział Organizacyjny przy współudziale Wydziału Finansowo –  Księgowego w odniesieniu do składników ruchomych mienia gminy będących na  stanie Urzędu Gminy;
  3. Gminne jednostki organizacyjne w odniesieniu do składników mienia  komunalnego będącego w ich użytkowaniu.

§ 11 Wydziały i jednostki organizacyjne wyszczególnione w § 10 sporządzone w  wymaganym zakresie informacje liczbowe i opisowe, przekażą do Wydziału  Działalności Gospodarczej, Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami w  nieprzekraczalnym terminie do 9 października 2003r.

§ 12 Wydział wyszczególniony w §11 na podstawie przedłożonych materiałów  opracuje wstępną informację zbiorczą o stanie mienia gminnego i przekaże  do 21 października 2003r. do Wydziału Finansowego celem przedłożenia  Radzie Gminy wraz z projektem uchwały budżetowej na 2004 rok.

§ 13 Zobowiązuje się naczelników wydziałów i kierowników jednostek  organizacyjnych do uwzględnienia w budżecie roku 2004 wniosków jednostek  nie zaliczonych do sektora finansów publicznych, w tym fundacji i  stowarzyszeń, klubów sportowych, itp. na realizację zadań własnych gminy,  którym mogą być udzielane dotacje ( załącznik nr 17) Procedury zgodne z Uchwałą nr III/46/02 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia  30 grudnia 2002 roku w sprawie trybu zlecenia do realizacji zadań z  zakresu zadań własnych gminy, trybu postępowania o udzielenie na ten cel  dotacji, sposobu rozliczenia dotacji oraz sposobu kontroli wykonywania  zleconych zadań.

§14 Zobowiązuje się Wydział Podatków i Opłat Lokalnych do zebrania materiałów  i propozycji celem określenia stawek podatków i opłat lokalnych oraz ulg i  zwolnień podatkowych odrębnymi uchwałami. Podstawa prawna – ogłoszenie przez Prezesa GUS średnich cen żyta dla celów  podatkowych oraz określenie przez Ministra Finansów maksymalnych stawek  podatków i opłat lokalnych.

§ 15 Zobowiązuje się wszystkie jednostki organizacyjne oraz wydziały Urzędu  Miasta i Gminy do przygotowania materiałów i wzajemnej współpracy. 

§ 16 Zobowiązuje się wszystkie jednostki organizacyjne oraz wydziały Urzędu  Miasta i Gminy do ujęcia w sporządzanych planach finansowych na rok 2004  wszystkich źródeł dochodów.

§ 17 Wszystkie pozycje wskazane w materiałach planistycznych winny być poparte  wyczerpującymi objaśnieniami, wyliczeniami i dokładnym tekstowym opisem,  jak również poparte przepisami prawa.

§ 18 Materiały planistyczne należy składać na drukach:
- dla budżetu od numeru 1 do numeru 10
- dla mienia komunalnego od numeru 11 do numeru 16
załączonych do niniejszego Zarządzenia.
Druki zgodne z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 16 maja 2003r. DZ.  U. Nr 92 poz. 860 z 2003r. w sprawie szczegółowych zasad, trybu i terminów  opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej na 2004 rok.

§ 19 Należy dołączyć ponadto inne druki wynikające między innymi z ustawy o  finansach publicznych, które należy uwzględnić przy opracowaniu projektu  prognozy budżetu na rok 2004
- harmonogram realizacji dochodów i wydatków budżetowych
- wieloletnie programy inwestycyjne.

§ 20 Do wykonania zarządzenia zobowiązuje się naczelników Wydziałów Urzędu  Miasta i Gminy realizujących zadania gminy we własnym bądź za  pośrednictwem jednostek organizacyjnych, dyrektorów i kierowników  jednostek budżetowych, dyrektorów zakładów budżetowych.

§ 21 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino

Henryk Piłat

 

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu