Sesja nr XLI

UCHWAŁA NR XLI/535/05 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 29 września 2005r.  w sprawie zmian budżetu gminy na 2005r.

UCHWAŁA NR XLI/535/05
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 29 września 2005r. 
 

w sprawie zmian budżetu gminy na 2005r.

Na podstawie art. 18 ust. 1 i 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591; 2002r. Dz. U. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568; 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203), oraz art. 128 ust. 1 pkt 1i2, ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz.148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851; 2004 r. Nr 19, poz.177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703), uchwala się, co następuje:

§ 1. Zwiększa się dochody gminy o kwotę 350.415 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
900       Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 350.415
90001   Gospodarka ściekowa i ochrona wód 350.415
6291 Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł 350.415
OGÓŁEM 350.415

§ 2. Zmniejsza się dochody gminy o kwotę 150.000

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
010     Rolnictwo i łowiectwo 150.000
01038   Rozwój obszarów wiejskich 150.000
2700 Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł 150.000

OGÓŁEM

150.000

§ 3. Zwiększa się wydatki gminy o kwotę 1.848.060 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
600     Transport i łączność 75.000
60016   Drogi publiczne gminne 75.000
2320 Dotacje celowe przekazane dla powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego 15.000
2330 Dotacje celowe przekazane do samorządu województwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między j.s.t. 60.000
 
700     Gospodarka mieszkaniowa 1.070.800
70095   Pozostała działalność 1.070.800
4260 Zakup energii 348.500
4270 Zakup usług remontowych 286.500
4300 Zakup usług pozostałych 435.800
 
801     Oświata i wychowanie 2.500
80120   Licea ogólnokształcące 2.500
2320 Dotacje celowe przekazane dla powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego 2.500
 
900     Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 350.415
90001   Gospodarka ściekowa i ochrona wód 350.415
6051 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 350.415
 
921     Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 349.345
92109   Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby 349.345
2480 Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury 349.345
OGÓŁEM 1.848.060

§ 4. Zmniejsza się wydatki gminy o kwotę 1.647.645

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
010     Rolnictwo i łowiectwo 150.000
01038   Rozwój obszarów wiejskich 150.000
4300 Zakup usług pozostałych 150.000
 
600     Transport i łączność 145.000
60016   Drogi publiczne gminne  
4270 Zakup usług remontowych 75.000
60095   Pozostała działalność 70.000
2330 Dotacje celowe przekazane do samorządu województwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między j.s.t. 70.000
 
700     Gospodarka mieszkaniowa 146.500
70005   Gospodarka gruntami i nieruchomościami 100.000
4300 Zakup usług pozostałych 100.000
70021   Towarzystwa budownictwa społecznego 46.500
6060 Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych 46.500
 
710     Działalność usługowa 215.400
71004   Plany zagospodarowania przestrzennego 100.000
4300 Zakup usług pozostałych 100.000
71035   Cmentarze 115.400
4270 Zakup usług remontowych 115.400
 
750     Administracja publiczna 361.400
75023   Urzędy gmin (miasta i miast na prawach powiatu) 358.900
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 258.900
4270 Zakup usług remontowych 100.000
4300 Zakup usług pozostałych 2.500
 
757     Obsługa długu publicznego 180.000
75702   Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego 180.000
8070 Odsetki i dyskonto od krajowych skarbowych papierów wartościowych oraz od krajowych pożyczek i kredytów 180.000
 
758     Różne rozliczenia 150.000
75818   Rezerwy ogólne i celowe 150.000
4810 Rezerwy 150.000
 
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 199.345
85407   Placówki wychowania pozaszkolnego 199.345
3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń 1.750
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 77.787
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 20.263
4120 Składki na Fundusz Pracy 2.692
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 13.411
4240 Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek 13.400
4260 Zakup energii 16.777
4270 Zakup usług remontowych 6.000
4300 Zakup usług pozostałych 24.991
4410 Podróże służbowe krajowe 4.355
4420 Podróże służbowe zagraniczne 1.628
4430 Różne opłaty i składki 1.655
4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 14.636
 
900     Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 100.000
90005   Ochrona powietrza atmosferycznego i klimatu 70.000
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 70.000
90013   Schroniska dla zwierząt 30.000
2320 Dotacje celowe przekazane dla powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego 30.000
OGÓŁEM 1.647.645

§ 5. Załącznikowi Nr 13a do uchwały Nr XXIX/398/04 z dnia 30 grudnia 2004r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gryfino na 2005 rok, nadaje się brzmienie jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 7.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

Kazimierz Fischbach

 

U Z A S A D N I E N I E

DOCHODY

  • 350.415 zł – uruchomienie przez Władzę Wdrażającą w Warszawie kwoty zatrzymanej w ramach kontraktu PL 0108.09 „Rozbudowa oczyszczalni ścieków dla Miasta Gryfino oraz budowa kanalizacji sanitarnej Gryfino Północ” przekazane z funduszu Phare;
  • 150.000 zł – środki były przeznaczone na program Leader+ związany z Sektorowym Programem Operacyjnym „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich”, prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. W związku z tym, że ostateczny termin składania wniosków wyznaczony na 31 grudnia 2004 r., był terminem ostatecznym i nie był znany w momencie konstruowania budżetu na rok 2005, uniemożliwiło to składanie stosownych wniosków w roku 2005 a co za tym idzie program ten nie będzie realizowany w bieżącym roku.

WYDATKI

  • 75.000 zł – dotacja celowa dla Powiatu Gryfińskiego na realizację zadania remontu dróg powiatowych (15.000 zł) oraz dla Województwa Zachodniopomorskiego na finansowanie zadań na drogach wojewódzkich (60.000 zł);
  • 1.070.800 – w związku z przejęciem w styczniu 2005r. budynków komunalnych w Nowym Czarnowie, „Pod Platanem” i byłych budynków PKP występuje konieczność zwiększenia środków na ich utrzymanie w tym celu przenosi się wolne środki pozostające w budżecie gminy;
  • 2.500 zł – dotacja celowa dla Powiatu Gryfińskiego na obchody Jubileuszu 60-lecia Liceum Ogólnokształcącego w Gryfinie;
  • 349.345 zł – na podstawie Uchwały Nr XXXV/455/05 Rady Miejskiej w Gryfinie w sprawie likwidacji Młodzieżowego Domu Kultury w Gryfinie, nastąpiło przejęcie zadań statutowych oraz zatrudnienie pracowników MDK przez Gryfiński Dom Kultury. W związku z czym zachodzi konieczność przydzielenia dodatkowych środków w celu dalszego funkcjonowania jednostki, i tak:
    • 55.000 zł – odprawy pracowników MDK;
    •   5.000 zł – wpłaty na PFRON;
    • 20.000 zł – organizacja imprez (w tym Międzynarodowe Spotkania Teatralne „Na Moście”) oraz środki niezbędne do zabezpieczenia w związku ze złożeniem wniosku o środki unijne;
    • 25.000 zł – zakup sprzętu nagłaśniającego do 5 świetlic wiejskich;
    •   6.000 zł – stroje dla kapel ludowych;
    • 10.000 zł – zmiana układu odczytu dźwięku w projektorach kinowych z mono na stereo;
    •   2.000 zł – zakup kasy fiskalnej (przepis obligatoryjny, zwolnienie obowiązuje do 30.09.2005r.)
    • 12.000 zł – dokończenie remontu toalety przy ul. Szczecińskiej;
    • 15.000 zł – zakup nowych mebli do pracowni plastycznej (szafy, stoły, krzesła)

    a pozostała kwota w wysokości 199.345 zł pozostająca z rozliczenia MDK wraz z zakresem zadań realizowanych przez MDK, zostaje przekazana do GDK do dalszej realizacji w nowej strukturze organizacyjnej;

  • 70.000 zł – w związku z mniejszymi kosztami dotyczącymi przygotowania dokumentacji gazowej należącej do gminy zmniejsza się środki przeznaczone na ten cel; pozostała część w tym zakresie należy do wykonania przez zakłady gazownicze;

W wyniku weryfikacji wydatków na koniec sierpnia 2005r. dokonuje się przesunięć środków, które nie zostaną wykonane w roku bieżącym i przeznacza się je na pokrycie wydatków związanych z utrzymaniem budynków komunalnych.

Sporządziła:
Jolanta Staruk

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu