Rok 2023 - zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym

ZARZĄDZENIE Nr 0050.111.2023 BURMISTRZA MIASTA I GMINY GRYFINO z dnia 30 października 2023 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej gminy Gryfino na 2023 rok

ZARZĄDZENIE Nr 0050.111.2023
BURMISTRZA MIASTA I GMINY GRYFINO
z dnia 30 października 2023 r.

w sprawie zmiany uchwały budżetowej gminy Gryfino na 2023 rok

Na podstawie art. 257 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.1)) oraz w związku z §12 Uchwały Nr LXIV/455/22 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Gryfino na rok 2023 (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z dnia 04 stycznia 2023 r., poz. 233), zarządza się, co następuje:

§ 1. Zmienia się plan dochodów budżetu gminy Gryfino o dane wynikające z Załącznika Nr 1 do zarządzenia.

§ 2. Zmienia się plan wydatków budżetu gminy Gryfino o dane wynikające z Załącznika Nr 2 do zarządzenia.

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Miasta i Gminy Gryfino.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino

Mieczysław Sawaryn

 

 

____________________________
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz. 497, 1273, 1407, 1641 i 1872.

 

UZASADNIENIE

  1. Zmiana budżetu gminy Gryfino na rok 2023 w planie dochodów i wydatków budżetowych związana jest z:
    1. decyzjami Wojewody Zachodniopomorskiego w sprawie zwiększenia dotacji celowych nr:
      1. 466/2023 z dnia 5 października 2023 roku oraz 594/2023 z dnia 26 października 2023 roku na finansowanie ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi – 25 310,48 zł,
      2. 572/2023 z dnia 17 października 2023 roku na realizację świadczenia z funduszu alimentacyjnego na podstawie ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, na realizację zasiłku dla opiekuna na podstawie ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów – 643 000,00 zł,
      3. 580/2023 z dnia 19 października 2023 roku na opłacenie i refundację składek zdrowotnych w związku z realizacją świadczenia pielęgnacyjnego – 37 380,00 zł,
    2. otrzymanymi środkami z Funduszu Pomocy na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 103 z późn. zm.) na:
      1. realizację świadczeń pieniężnych z tytułu zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy, o których mowa w art. 13 ustawy – 24 080,00 zł,
      2. realizację zadań związanych z nadaniem numeru PESEL obywatelowi Ukrainy, o których mowa w art. 4 – 247,20 zł,
    3. decyzją nr 280/2023 Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Szczecnie z dnia 25 października 2023 r. w sprawie przyznania dotacji celowej przeznaczonej na wypłatę diet dla mężów zaufania – 6 000,00 zł.
  2.  Zmiana budżetu gminy Gryfino na rok 2023 w planie wydatków budżetowych związana jest z wnioskami:
    1. Naczelnika Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych w sprawie:
      1. prawidłowej klasyfikacji zadań:
        1. z zakresu pozostałych zadań w zakresie kultury na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznym i o wolontariacie – 1 300,00 zł,
        2. wymagających stosowania specjalnej nauki i metod pracy dla dzieci w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego – 89 351,14 zł,
        3. realizowanych ze środków Funduszu Sołeckiego w sołectwie Drzenin – 15,00 zł,
      2. dodatkowych środków na realizację zadań publicznych na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznym i o wolontariacie; środki z rezerwy ogólnej przeznaczonej na wydatki bieżące – 18 000,00 zł,
    2. Naczelnika Wydziału Inwestycji i Rozwoju w sprawie:
      1. prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu:
        1. gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Gryfino – 49 977,00 zł,
        2. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska na terenie gminy Gryfino – 30 000,00 zł,
        3. utrzymania dróg publicznych na terenie gminy Gryfino w związku z realizacją zadania pn. Poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego na ulicy Jana Pawła II w Gryfinie – 4 924,91 zł,
      2. dodatkowych środków, z rezerwy celowej przeznaczonej na wydatki majątkowe w jednostkach budżetowych gminy Gryfino, na realizację zadań pn.:
        1. Poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego na ulicy Jana Pawła II w Gryfinie – 953,04 zł,
        2. Adaptacja do zmian klimatu poprzez rozwój zielonej i niebieskiej infrastruktury w Gryfinie – 16 220,00 zł,
    3. Naczelnika Wydziału Organizacyjnego w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań:
      1. związanych z organizacją wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 15 października 2023 r. – 311,00 zł,
      2. z zakresu bieżącej działalności Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie – 38 000,00 zł,
    4. Kierownika Referatu Informatyki w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu bieżącej działalności Urzędu Miasta i Gminy – 66 500,00 zł,
    5. Kierownika Biura Obsługi Rady w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu obsługi Rady Miejskiej w Gryfinie – 80 000,00 zł,
    6. Kierownika Centrum Zarządzania Kryzysowego w sprawie:
      1. prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu bieżącej działalności:
        1. Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie – 5 000,00 zł,
        2. ochotniczych straży pożarnych na terenie gminy Gryfino – 17 350,00 zł,
      2. dodatkowych środków na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego w związku z uzupełnieniem sprzętu ratowniczo-gaśniczego uszkodzonego podczas działań OSP oraz naprawą uszkodzonego samochodu ratowniczo-gaśniczego podczas sytuacji kryzysowej; środki z rezerwy celowej przeznaczonej na realizację bieżących zadań z zakresu zarządzania kryzysowego – 50 000,00 zł,
    7. Kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy w Gryfinie w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu bieżącej działalności ośrodka wsparcia – 59 200,00 zł,
    8. Dyrektora Centrum Sportu i Rekreacji w Gryfinie w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań realizowanych na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa – 16 560,00 zł,
    9. w sprawie zabezpieczenia środków na realizację zadań z zakresu oświaty i wychowania w:
      1. Szkole Podstawowej Nr 3 im. Noblistów Polskich w Gryfinie – 10 498,00 zł,
      2. Przedszkola Nr 1 im. Krasnala Hałabały w Gryfinie – 80 000,00 zł.
 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu