Rok 2024 - zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym

ZARZĄDZENIE Nr 0050.78.2024 BURMISTRZA MIASTA i GMINY GRYFINO z dnia 17 czerwca 2024 roku w sprawie zmiany budżetu gminy Gryfino na 2024 rok


ZARZĄDZENIE Nr 0050.78.2024
BURMISTRZA MIASTA i GMINY GRYFINO
z dnia 17 czerwca 2024 roku

w sprawie zmiany budżetu gminy Gryfino na 2024 rok

       Na podstawie art. 257 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.1)) art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 1234 oraz z 2024 r. poz. 167 i 232) oraz w związku z § 13 pkt. 3 lit. a i b oraz pkt. 5 lit. a i b Uchwały Nr LXXVIII/550/23 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 21 grudnia 2023 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Gryfino na rok 2024 (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z dnia 05 stycznia 2024 r., poz. 141), zarządza się, co następuje:

§ 1. Zmienia się plan dochodów budżetu gminy Gryfino o dane wynikające z Załącznika Nr 1 do zarządzenia.

§ 2. Zmienia się plan wydatków budżetu gminy Gryfino o dane wynikające z Załącznika Nr 2 do zarządzenia.

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Miasta i Gminy Gryfino.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
Mieczysław Sawaryn

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz. 497, 1273, 1407, 1429, 1641, 1693 i 1872.

 


UZASADNIENIE
I. Zmiana budżetu gminy Gryfino na rok 2024 w planie dochodów i wydatków budżetowych związana jest z:

1. decyzjami Wojewody Zachodniopomorskiego w sprawie zwiększenia dotacji celowych nr.:

1) 223/2024 z dnia 29 maja 2024 roku na świadczenia wychowawczego, o którym mowa w ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz na sfinansowanie kosztów obsługi – 14 500,00 zł,

2) 232/2024 z dnia 4 czerwca 2024 roku na organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zgodnie z art. 17 ust.1 pkt 11 ustawy o pomocy społecznej – 100 088,00 zł,

3) 237/2024 z dnia 5 czerwca 2024 roku na finansowanie ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w tym na utworzenie nowych miejsc i ich utrzymanie, stosownie do art. 18 ust.1 pkt 5 ustawy o pomocy społecznej oraz art. 51 c ust. 5 tej ustawy w związku z Programem kompleksowego wsparcia dla rodzin Za życiem przyjętym uchwałą nr 160 Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2016 r. , zmienioną uchwałą nr 189 Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2021 r. – 173 882,80 zł,

4) 239/2024 z dnia 5 czerwca 2024 roku na sfinansowanie wydatków wynikających z realizacji zadań określonych w art. 37e i 37f ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy, nałożonych na organy wykonawcze gmin i polegających na zorganizowaniu bezpłatnych przewozów do i z lokali wyborczych dla wyborców niepełnosprawnych oraz wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat, a także dla wyborców ujętych w spisie wyborców w stałym obwodzie głosowania położonym na obszarze danej gminy, jeżeli w ramach tej gminy w dniu wyborów nie funkcjonuje transport publiczny – 4 860,00 zł;

5) 253/2024 z dnia 11 czerwca 2024 roku na realizację świadczenia wychowawczego, o którym mowa w ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci – 9 500,00 zł;

2. otrzymanymi środkami z Funduszu Pomocy, na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2024 r. poz. 167) na realizację:

1) zadań związanych z nadaniem numeru PESEL obywatelom Ukrainy, o których mowa w art. 4 ustawy – 159,60 zł,

2) wypłat świadczeń rodzinnych, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 1 ustawy – 17 000,00 zł,

3) wypłat świadczeń pieniężnych i niepieniężnych o których mowa w art. 29-30 ustawy, na zasadach i trybie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej – 2 000,00 zł,

4) wypłat jednorazowego świadczenia w wysokości 300 zł na osobę oraz pokrycia kosztów obsługi, o których mowa w art. 31 ust.1 i 8 ustawy – 1 530,00 zł;

II. Zmiana budżetu gminy Gryfino na rok 2024 w planie wydatków budżetowych związana jest z wnioskami:

1. Naczelnika Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań:

1) w zakresie pomocy społecznej w związku z realizacją prac społecznie-użytecznych – 470,00 zł;

2) w zakresie edukacyjnej opieki wychowawczej w związku z realizacją zadań związanych z profilaktyką bezpieczeństwa – 800,00 zł;

3) w zakresie kultury – 2 500,00 zł;

4) w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego w związku z realizacją ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie – 3 000,00 zł;

5) w zakresie bieżącego utrzymania obiektów sportowych na terenie gminy Gryfino – 5 000,00 zł;

6) realizowanych w obrębie funduszu sołeckiego w sołectwie Wysoka Gryfińska – 1 331,60 zł;

2. Naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu gospodarki ściekowej i ochrony wód w związku z bieżącym utrzymaniem przepompowni w m. Gardno – 33 000,00 zł;

3. Naczelnika Wydziału Inwestycji i Rozwoju w sprawie

1) prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami w związku z realizacją projektów pn.:

a) Rewitalizacji Bramy Bańskiej z Murami Obronnymi na odcinku od ul. Kościelnej do Zespołu Szkół przy ul. Niepodległości w Gryfinie – 4 000,00 zł,

b) Średniowieczne mury obronne w Gryfinie w północnej części Starego Miasta, na odcinku od ul. B. Chrobrego do ul. Słowiańskiej w Gryfinie – 1 600,00 zł,

c) Średniowieczne mury obronne w Gryfinie od strony południowej Starego Miasta, na odcinku od rzeki Odry do ul. Kościelnej w Gryfinie – 1 600,00 zł,

d) Realizacja inwestycji-rekontrukcji pn. "Remont neogotyckiej kaplicy na cmentarzu komunalnym w Gryfinie" – 628 252,66 zł;

2) dodatkowych środków na realizację zadań inwestycyjnych pn.:

a) Rozbudowa cmentarza komunalnego wraz z modernizacją alejek – 16 394,42 zł,

b) Przebudowa i modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Gryfino (II etap Steklinko, Daleszewo ul. Leśna, Sobieradz ul. Myśliwska, Pniewo ul. Polna, Gryfino (parking) ul. Jana Pawła II) – 14 361,03 zł; środki z rezerwy celowej przeznaczonej na wydatki majątkowe w jednostkach budżetowych gminy Gryfino – 30 755,45 zł;

4. Kierownika Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Gryfinie w sprawie:

1) prawidłowej klasyfikacji zadania z zakresu:

a) bieżącego utrzymania ochotniczych straży pożarnych na terenie gminy Gryfino – 184,50 zł;

b) bezpieczeństwa publicznego w związku z zapewnieniem zakwaterowania i całodziennego wyżywienia obywatelom Ukrainy, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy – 8 680,00 zł;

2) dodatkowych środków na realizacje zadań z zakresu zarządzania kryzysowego; środki z rezerwy ogólnej przeznaczonej na wydatki bieżące – 140,00 zł.

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu