ZARZĄDZENIE NR 0050.112.2025
BURMISTRZA MIASTA i GMINY GRYFINO
z dnia 18 września 2025 roku
w sprawie zmiany budżetu gminy Gryfino na 2025 rok
Na podstawie art. 257 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 z późn. zm.)1), art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2024 r. poz. 854, z 2025 r. poz. 337, 620 i 621) oraz w związku z § 10 pkt. 2 lit. a i b oraz pkt. 4 lit. a Uchwały Nr XI/82/24 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 19 grudnia 2024 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Gryfino na rok 2025 (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z dnia 02 stycznia 2025 r., poz. 25), zarządza się, co następuje:
§ 1. Zmienia się plan dochodów budżetu gminy Gryfino o dane wynikające z Załącznika Nr 1 do zarządzenia.
§ 2. Zmienia się plan wydatków budżetu gminy Gryfino o dane wynikające z Załącznika Nr 2 do zarządzenia.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Miasta i Gminy Gryfino.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
Mieczysław Sawaryn
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2022 r. poz. 1079, z 2024 r. poz. 1530, 1572, 1717, 1756 i 1907 oraz z 2025 r. poz. 39 i 1180.
-
UZASADNIENIE
Zmiana budżetu gminy Gryfino na rok 2025 w planie dochodów i wydatków budżetowych związana jest z otrzymanymi środkami z Funduszu Pomocy, zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa na realizację zadań na podstawie art. 26 ust. 1 pkt 1 (realizacja świadczeń rodzinnych) – 9 912,00 zł.
-
Zmiana budżetu gminy Gryfino na rok 2025 w planie wydatków budżetowych związana jest z wnioskami:
-
Naczelnika Wydziału Inwestycji i Rozwoju w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu:
-
transportu i łączności w związku z koniecznością uiszczenia opłaty za najem gruntów PKP pod zamontowane biletomaty wraz z przyłączami energetycznymi na stacjach w Gryfinie oraz Czepinie – 255,28 zł;
-
gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy w związku z koniecznością opracowania dokumentacji projektowych – 5 414,00 zł;
-
bezpieczeństwa publicznego i ochrony przeciwpożarowej w związku z realizacją zadania pn. PrepAlliance – Sojusznicy zwiększają poziom gotowości wśród obywateli (Interreg South Baltic) – 78,75 zł;
-
ochrony powietrza atmosferycznego i klimatu w związku z realizacją zadań pn.:
-
BALCA - Budowanie potencjału na rzecz działań dla klimatu w obszarze Bałtyku (Interreg South Baltic) – 24,00 zł;
-
Adaptacja do zmian klimatu poprzez działania edukacyjne dla mieszkańców gminy Gryfino – 50 779,80 zł;
-
Naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu:
-
gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Gryfino w związku z realizacją umowy z GTBS Sp. z o.o. – 1 000,00 zł;
-
utrzymania zieleni na terenie gminy Gryfino – 100,00 zł;
-
Naczelnika Wydziału Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu utrzymania zieleni na terenie gminy Gryfino w związku z koniecznością sporządzenia wykazu drzew niebezpiecznych – 470,00 zł;
-
Naczelnika Wydziału Organizacyjnego w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu:
-
administracji publicznej – 12 000,00 zł;
-
bezpieczeństwa publicznego i ochrony przeciwpożarowej – 1 250,00 zł;
-
gospodarki odpadami komunalnymi – 2 000,00 zł;
-
Komendanta Straży Miejskiej w Gryfinie w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu bieżącego funkcjonowania Straży Miejskiej w związku z:
-
koniecznością przeprowadzenia szkoleń funkcjonariuszy – 4 000,00 zł;
-
utrzymaniem pojazdu służbowego – 2 000,00 zł;
-
Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Dąbrowskiej w Gryfinie w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu oświaty i wychowania w związku z zapewnieniem właściwych warunków pobytu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – 20 000,00 zł.