Rok 2013 - zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym

ZARZĄDZENIE NR 0050.119.2013 BURMISTRZA MIASTA I GMINY GRYFINO z dnia 31 października 2013 r. w sprawie zmiany budżetu gminy na 2013 rok.

ZARZĄDZENIE NR 0050.119.2013
BURMISTRZA MIASTA I GMINY GRYFINO
z dnia 31 października 2013 r.

w sprawie zmiany budżetu gminy na 2013 rok.

Na podstawie art. 249 i art. 257 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, poz. 938) oraz § 13 pkt 1 Uchwały Nr XXX/257/2013 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gryfino na rok 2013, zarządzam, co następuje:

§ 1.Zmniejsza się dochody gminy z tytułu realizacji zadań zleconych o kwotę  233.121 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie 233.121
852       Pomoc społeczna 233.121
85212    Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego 233.121
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminnie (związkom gmin) ustawami 233.121
OGÓŁEM 233.121

§ 2.  Zwiększa się dochody gminy z tytułu realizacji zadań własnych o kwotę 212.251 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie 212.251
852      Pomoc społeczna 118.962
85214    Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 42.062
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) 42.062
85216    Zasiłki stałe 42.772
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) 42.772
85219    Ośrodki pomocy społecznej 34.128
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) 34.128
854       Edukacyjna opieka wychowawcza 93.289
85415    Pomoc materialna dla uczniów 93.289
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) 93.289
  OGÓŁEM 212.251

§ 3.  Zwiększa się dochody gminy z tytułu realizacji zadań powierzonych o kwotę  22.848,66 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 22.848,66
801       Oświata i wychowanie 22.848,66
80195    Pozostała działalność 22.848,66
2020 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej 22.848,66
OGÓŁEM 22.848,66

§ 4.  Zwiększa się wydatki gminy z tytułu realizacji zadań powierzonych o kwotę  22.848,66 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 22.848,66
801     Oświata i wychowanie 22.848,66
80195   Pozostała działalność 22.848,66
4300 Zakup usług pozostałych 22.848,66
OGÓŁEM 22.848,66

§ 5.  Zmniejsza się wydatki gminy z tytułu realizacji zadań zleconych o kwotę  233.121 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie 233.121
852     Pomoc społeczna 233.121
85212   Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego 233.121
3110 Świadczenia społeczne 226.127
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 6.994

OGÓŁEM

233.121

§ 6.  Zwiększa się wydatki gminy z tytułu realizacji zadań własnych o kwotę 285.037 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie 212.251
852       Pomoc społeczna 118.962
85214    Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 42.062
3110 Świadczenia społeczne 42.062
85216    Zasiłki stałe 42.772
3110 Świadczenia społeczne 42.772
85219    Ośrodki pomocy społecznej 34.128
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 34.128
854       Edukacyjna opieka wychowawcza 93.289
85415    Pomoc materialna dla uczniów 93.289
3240 Stypendia dla uczniów 93.289
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 44.287
750        Administracja publiczna 40.317
75095    Pozostała działalność 40.317
4300 Zakup usług pozostałych 40.317
754       Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 3.850
75412   Ochotnicze straże pożarne 3.850
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 3.850
921       Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 120
92195    Pozostała działalność 120
4300 Zakup usług pozostałych 120
Przedszkole Nr 1 w Gryfinie 16.800
801       Oświata i wychowanie 16.800
80195    Pozostała działalność 16.800
4019 Wynagrodzenia osobowe pracowników 7.679,80
4119 Składki na ubezpieczenia społeczne 1.320,20
4177 Wynagrodzenia bezosobowe 4.000
6067 Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych 3.800
Przedszkole Nr 5 w Gryfinie 1.200
801       Oświata i wychowanie 1.200
80148    Stołówki szkolne i przedszkolne 1.200
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1.200
Szkoła Podstawowa Nr 1 w Gryfinie 3.000
801       Oświata i wychowanie 3.000
80148    Stołówki szkolne i przedszkolne 3.000
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 3.000
Zakład Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Gryfinie 7.499
801       Oświata i wychowanie 7.499
80114    Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół 7.499
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 7.499
OGÓŁEM 285.037

§ 7.  Zmniejsza się wydatki gminy z tytułu realizacji zadań własnych o kwotę 72.786 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 44.287
754     Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 3.850
75416   Straż gminna (miejska) 3.850
4010 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 3.850
750     Administracja publiczna 1.700
75095   Pozostała działalność 1.700
4610 Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego 1.700
758     Różne rozliczenia 38.617
75818   Rezerwy ogólne i celowe 38.617
4810 Rezerwy 38.617
921     Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 120
92195   Pozostała działalność 120
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 120
Przedszkole Nr 1 w Gryfinie 16.800
801     Oświata i wychowanie 16.800
80195   Pozostała działalność 16.800
4217 Zakup materiałów i wyposażenia 3.800
4219 Zakup materiałów i wyposażenia 9.000
4227 Zakup środków żywności 4.000
Przedszkole Nr 5 w Gryfinie 1.200
801     Oświata i wychowanie 1.200
80104   Przedszkola 1.200
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1.200
Szkoła Podstawowa Nr 1 w Gryfinie 3.000
801     Oświata i wychowanie 3.000
80101   Szkoły podstawowe 3.000
3240 Stypendia dla uczniów 3.000
Zakład Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Gryfinie 7.499
801     Oświata i wychowanie 7.499
80195   Pozostała działalność 7.499
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 314
4120 Składki na Fundusz Pracy 45
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 7.140
  OGÓŁEM 72.786

§ 8. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Miasta i Gminy.

§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino

Henryk Piłat

 

U Z A S A D N I E N I E

Dział 754

  • 3.850 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskami Naczelnika Wydziału Planowania Przestrzennego, Strategii, Rozwoju i Inwestycje w celu zabezpieczenia środków na ogrodzenie przy remizie strażackiej.

Dział 750, 758

  • 40.317 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskami Naczelnika Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych w celu zabezpieczenia środków na bieżącą realizację zadań nałożonych na wydział.

Dział 801

  • 22.848,66 zł - zmian w planie dochodów i wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem p.o.  Naczelnika Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych w związku z otrzymaniem środków finansowych na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników – decyzja za IX 2013.
  • 16.800 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Przedszkola Nr 2 w Gryfinie w celu zapewnienia prawidłowej realizacji projektu „Jak dobrze być przedszkolakiem”.
  • 1.200 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Przedszkola Nr 5 w Gryfinie w celu zabezpieczenia środków na zakup środków czystości do kuchni.
  • 3.000 zł– zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 w Gryfinie w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na zakup środków czystości do kuchni.
  • 7.499 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora ZEAS w Gryfinie w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na realizację zadań bieżących.

Dział 852

  • 233.121 zł – zmian w planie dochodów i wydatków dokonuje się zgodnie z zarządzeniem Wojewody Zachodniopomorskiego nr 602/2013, które zmniejsza Gminie dotację celową na zadania zlecone w rozdziale 85212 na wypłate zasiłków rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego. Zadanie realizuje Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie (działanie 13.4.1.1. – 175.429 zł i działanie 13.4.1.2. – 57.692 zł).
  • 42.062 zł – zmian w planie dochodów i wydatków dokonuje się zgodnie z zarządzeniem Wojewody Zachodniopomorskiego nr 616/2013, które zwiększa Gminie dotację celową (z rezerwy celowej budżetu państwa poz.34) na zadania własne   w rozdziale 85214 na wypłatę zasiłków okresowych. Zadanie realizuje Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie (działanie 13.1.1.1.).
  • 42.772 zł – zmian w planie dochodów i wydatków dokonuje się zgodnie z zarządzeniem Wojewody Zachodniopomorskiego nr 613/2013, które zwiększa Gminie dotację celową (z rezerwy celowej budżetu państwa poz.34) na zadania własne    w rozdziale 85216 na wypłatę zasiłków stałych. Zadanie realizuje Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie (działanie 13.1.1.1.).
  • 34.128 zł – zmian w planie dochodów i wydatków dokonuje się zgodnie z zarządzeniem Wojewody Zachodniopomorskiego nr 620/2013, które zwiększa Gminie dotację celową (z rezerwy celowej budżetu państwa poz.34) na zadania własne  w rozdziale 85219 na wypłatę dodatków w wys.250 zł miesięcznie na pracownika socjalnego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy, realizującego pracę socjalną w środowisku w 2013 r. Zadanie realizuje Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie (działanie 13.1.1.1.).

Dział 854

  • 93.289 zł - zmian w planie dochodów i wydatków dokonuje się zgodnie   z zarządzeniem Wojewody Zachodniopomorskiego Nr 628/2013 w sprawie zwiększenia dotacji w rozdziale 85415 – z rezerwy celowej budżetu państwa poz.26 (działanie 13.1.5.4.) na realizację Narodowego Programu Stypendialnego. Zadanie realizuje Wydział Edukacji i Spraw Społecznych – wyprawka szkolna.

Dział 921

  • 120 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem p.o. Naczelnika Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych w celu zabezpieczenia środków na prawidłowe zakwalifikowanie wydatków w obrębie funduszu sołeckiego (Sołectwo Wirów).

Sporządziła:
Sylwia Skrzyniarz

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu