Uchwały podjęte w roku 2008

UCHWAŁA NR XXXIII/340/08 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 27 listopada 2008r. w sprawie zmian budżetu gminy na 2008r.

UCHWAŁA NR XXXIII/340/08
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 27 listopada 2008r.


w sprawie zmian budżetu gminy na 2008r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591; z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984,  Nr 214 poz. 1806, Nr 153, poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz.1568; z 2004r.  Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz.1457; z 2006r. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337; z 2007r.  Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz.974,Nr173poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz.1111), uchwala się, co następuje:

§ 1. Zwiększa się dochody gminy o kwotę 427.984,27 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota

URZĄD MIASTA I GMINY GRYFINO

427.984.27
801     Oświata i wychowanie 9.436,27
80120   Licea ogólnokształcące 9.436,27
2320 Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego 9.436,27
 
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 4.000
85495   Pozostała działalność 4.000
2700 Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł 4.000
 
926     Kultura fizyczna i sport 414.548
92601   Obiekty sportowe 414.548
6290 Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł 414.548
OGÓŁEM 427.984,27

§ 2. Zwiększa się wydatki gminy o kwotę 419.038,27 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
URZĄD MIASTA I GMINY GRYFINO 235.300
700     Gospodarka mieszkaniowa 18.300
70005   Gospodarka gruntami i nieruchomościami 18.300
4300 Zakup usług pozostałych 18.300
 
750     Administracja publiczna 180.000
75023   Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 180.000
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 100.000
4270 Zakup usług remontowych 80.000
 
754     Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 33.000
75412   Ochotnicze straże pożarne 33.000
4270 Zakup usług remontowych 3.000
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 30.000
 
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 4.000
85495   Pozostała działalność 4.000
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 500
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1.000
4300 Zakup usług pozostałych 2.500
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W GRYFINIE 34.302
801     Oświata i wychowanie 34.302
  80101   Szkoły podstawowe 34.302
4270 Zakup usług remontowych 34.302
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH W GRYFINIE 9.436,27
801     Oświata i wychowanie 9.436,27
80120   Licea ogólnokształcące 9.436,27
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 6.967,00
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 1.312,00
4120 Składki na Fundusz Pracy 207.27
3240 Stypendia dla uczniów 950,00
GRYFIŃSKI DOM KULTURY W GRYFINIE 140.000
921     Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 140.000
92109   Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby 140.000
2480 Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury 140.000
OGÓŁEM 419.038,27

§ 3. Zmniejsza się wydatki gminy o kwotę 3.000 zł

Dział Rozdział Paragraf

Wyszczególnienie

Kwota

URZĄD MIASTA I GMINY GRYFINO

3.000
900     Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 3.000
90078   Usuwanie skutków klęsk żywiołowych 3.000
6060 Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych 3.000
OGÓŁEM 3.000

§ 4.

  1. Nadwyżkę wynikającą z niniejszej uchwały w kwocie 11.946 zł przeznacza się na zwiększenie planowanej nadwyżki budżetowej.
  2. Nadwyżka budżetowa ulega zwiększeniu i wynosi 15.663.396,12 zł.

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

Mieczysław Sawaryn

 

U Z A S A D N I E N I E

Dział 801

  • 9.436,27 zł – dodatkowe dochody wprowadza się w związku umową zawartą z Powiatem Gryfińskim Nr EK/3052/2/08 o udzieleniu dotacji dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Gryfinie z przeznaczeniem na wynagrodzenia dla nauczycieli za przeprowadzenie egzaminu maturalnego, nagrody Starosty Gryfińskiego z okazji Dnia Edukacji Narodowej oraz na stypendia dla uczniów;

Dział 700

  • 18.300 zł – zmian dokonuje się na wniosek Naczelnika Wydziału Działalności Gospodarczej, Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomości koszty obsługi prawnej i inne związane  z przesunięciem terminu przejęcia Centrum Wodnego „LAGUNA”;

Dział 750

  • 180.000 zł – wydatki zwiększa się w związku z koniecznością przeprowadzenia bieżących remontów w pomieszczeniach Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie oraz zakupem mebli biurowych- z załączeniu wniosek Naczelnika  Wydziału Planowania Przestrzennego, Strategii, Rozwoju i Inwestycji ;

Dział 854

  • 4.000 zł – zmian dokonuje się zgodnie z porozumieniem zawartym z Powiatowym Urzędem Pracy w Gryfinie z dnia 22 października 2008r.dot. zwrotu kosztów zorganizowania  opieki nad dziećmi uczestniczek projektu „Kobieta potrafi”.

Dział 926

  • 414.548 zł – dodatkowe dochody wprowadza się w związku z refundacją wcześniej poniesionych wydatków dotyczących budowy boiska wielofunkcyjnego i bieżni przy Szkole Podstawowej w Radziszewie - zgodnie z umową Nr 61412-UM5600116/07.

Dział 754, 900

  • 30.000 zł – zmian dokonuje się na wniosek Naczelnika  Wydziału Planowania Przestrzennego, Strategii, Rozwoju i Inwestycji w związku z koniecznością wykonania posadzki w remizie strażackiej w Sobieradzu;
  • 3.000 zł – zmian między działami dokonuje się na wniosek Kierownika Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego z przeznaczeniem na bieżące remonty sprzętu będącego w dyspozycji OSP.

Sporządziła:
Sylwia Skrzyniarz

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu