Sesja nr X

UCHWAŁA NR X/93/11 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 25 sierpnia 2011 r. w sprawie zmian budżetu Gminy Gryfino na 2011 rok.

UCHWAŁA NR  X/93/11
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 25 sierpnia 2011 r.

w sprawie zmian budżetu Gminy Gryfino na 2011 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591; z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz.1806, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz.1457; z 2006r. Nr 17, poz.128, Nr 181 poz.1337; z 2007r.  Nr 48, poz.327, Nr 138, poz.974, Nr 173, poz.1218, z 2008r. Nr 180, poz.1111, Nr 223,    poz. 1458, z 2009 Nr 52, poz.420, Nr 157, poz.1241, z 2010 Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz.675; z 2011 r. Nr 21, poz.113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz.777) uchwala się co następuje:

§ 1. Zwiększa się dochody gminy o kwotę 37.494 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 29.916
758      Różne rozliczenia 24.198
75801   Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego 24.198
2920 Subwencje ogólne z budżetu państwa 24.198
851     Ochrona zdrowia 5.718
85195   Pozostała działalność 5.718
0900 Odsetki od dotacji oraz płatności: wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art.184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości 90
2910 Wpływy ze zwrotów dotacji oraz płatności, w tym wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art.184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości 5.628
Zakład Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Gryfinie 3.863
801     Oświata i wychowanie 3.863
80114   Zespoły obsługi ekonomiczno -administracyjnej szkół 3.863
0970 Wpływy z różnych dochodów 3.863
Młodzieżowy Ośrodek Sportowy w Gryfinie 800
926     Kultura fizyczna i sport 800
92605   Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu 800
0970 Wpływy z różnych dochodów 800
Zespół Szkół w Gryfinie 2.915
801     Oświata i wychowanie 2.915
80110   Gimnazja 2.915
0830 Wpływy z usług 2.915
OGÓŁEM 37.494

§ 2. Zwiększa się wydatki gminy o kwotę 744.794 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 732.216
600     Transport i łączność 242.000
60016   Drogi publiczne gminne 242.000
4270 Zakup usług remontowych 2.000
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 240.000
630     Turystyka 5.718
63095   Pozostała działalność 5.718
4300 Zakup usług pozostałych 5.718
754     Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 450.000
75412   Ochotnicze straże pożarne 450.000
2820 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom 450.000
801     Oświata i wychowanie 24.198
80101   Szkoły podstawowe 24.198
4270 Zakup usług remontowych 24.198
921     Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 7.300
92105   Pozostałe zadania w zakresie kultury 7.300
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 3.950
4300 Zakup usług pozostałych 3.350
926     Kultura fizyczna i sport 3.000
92601   Obiekty sportowe 3.000
4300 Zakup usług pozostałych 3.000
Gryfiński Dom Kultury w Gryfinie 5.000
921     Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 5.000
92109   Domy i ośrodki kultury, świetlice ii kluby 5.000
2480 Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury 5.000
Młodzieżowy Ośrodek Sportowy w Gryfinie 800
926     Kultura fizyczna i sport 800
92605   Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu 800
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 800
Zakład Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Gryfinie 3.863
801     Oświata i wychowanie 3.863
80114   Zespoły obsługi ekonomiczno -administracyjnej szkół 3.863
4270 Zakup usług remontowych 3.863
Zespół Szkół w Gryfinie 2.915
801     Oświata i wychowanie 2.915
80110   Gimnazja 2.915
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2.915
OGÓŁEM 744.794

§ 3. Zmniejsza się wydatki gminy o kwotę 257.300 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 257.300
600     Transport i łączność 243.000
60016   Drogi publiczne gminne 243.000
4270 Zakup usług remontowych 3.000
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 240.000
758     Różne rozliczenia 5.000
75818   Rezerwy ogólne i celowe 5.000
4810 Rezerwy 5.000
900     Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 9.300
90004   Utrzymanie zieleni w miastach i gminach 9.300
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 9.300
OGÓŁEM 257.300

§ 4.

  1. Deficyt wynikający z niniejszej uchwały w kwocie  450.000 zł zwiększy deficyt budżetu.
  2. Deficyt budżetu ulega zwiększeniu i wynosi 27.881.508 zł.

§  5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

Mieczysław Sawaryn

 

UZASADNIENIE

Dział 600

  • 240.000 zł – zmian planu wydatków dokonuje się na wniosek Naczelnika Wydziału Planowania Przestrzennego, Strategii, Rozwoju i Inwestycji. Zmniejsza się plan na zadanie „Modernizacja ul. Okrężnej, B. Prusa, S. Wyspiańskiego i H. Sienkiewicza w Gryfinie” i środki przeznacza się na nowe zadania „Budowa ul. A. Fredry wraz z infrastrukturą techniczną” (realizację zadania przewiduje się na lata 2011-2012, wartość zadania – 950.000 zł).

Dział 630, 851

  • 5.718 zł – zwiększenia planu dochodów i wydatków dokonuje się na wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych w związku z otrzymaniem zwrotu dotacji wraz z odsetkami z Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci. W związku z zabezpieczeniem środków na zadania z zakresu ochrony zdrowia, środki przeznacza się na oznakowanie dojścia do „Krzywego Lasu”.

Dział 754

  • 450.000 zł – zwiększenia planu wydatków dokonuje się na wniosek Kierownika Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego z przeznaczeniem na zakup samochodu przez Ochotniczą Staż Pożarną w Chwarstnicy. OSP otrzymała dofinansowanie w wysokości 150.000 zł, z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji za pośrednictwem Zarządu Oddziału Wojewódzkiego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP Województwa Zachodniopomorskiego. Wartość planowanego zakupu ok. 600.000 zł.

Dział 758

  • 24.198 zł – zwiększenia planu dochodów dokonuje się zgodnie z pismem Ministra Finansów nr ST3/4820/2/2011, w którym poinformowano o zwiększeniu z rezerwy subwencji oświatowej dla Gminy Gryfino z przeznaczeniem na likwidację barier architektonicznych.

Dział 801

  • 3.863 zł – zwiększenia planu dochodów i wydatków dokonuje się na wniosek Dyrektora Zakładu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Gryfinie w związku z otrzymaniem odszkodowania.
  • 2.915 zł – zwiększenia planu dochodów oraz wydatków dokonuje się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Gryfinie w związku z otrzymaniem środków za zakwaterowanie uczestników Turnieju Piłki Nożnej

Dział 900, 600, 921

  • 9.300 zł – zmian planu wydatków w obrębie funduszu sołeckiego dokonuje się na wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska z przeznaczeniem na: 2.000 zł – doraźne naprawy dróg w Żórawkach, 7.300 zł – wydatki związane z zadaniami z zakresu kultury w Żórawkach.

Dział 921, 758

  • 5.000 zł – zwiększenia planu wydatków dokonuje się w związku z wnioskiem Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych z przeznaczeniem na dofinansowanie wyjazdu Teatru Tańca Współczesnego EGO VU na trzy występy do Hiszpanii i Portugali. Wyjazd organizuje Gryfiński Dom Kultury.

Dział 926, 600

  • 800 zł – zmian w planie dochodów i wydatków dokonuje się na wniosek Dyrektora Młodzieżowego Ośrodka Sportowego w Gryfinie w związku z otrzymaniem środków za usługę promocyjną z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu koszulek dla uczestników biegów masowych.
  • 3.000 zł – zmian w planie wydatków dokonuje się na wniosek Naczelnika Wydziału Planowania Przestrzennego, Strategii, Rozwoju i Inwestycji w związku z koniecznością prawidłowego ujęcia wydatków w ramach funduszu sołeckiego – Sołectwo Dołgie.

Sporządziła:
Sylwia Skrzyniarz

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu