Sesja nr XII

UCHWAŁA NR XII/178/03 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 25 września 2003r. w sprawie zmiany w planie ogólnym zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Gryfino - Obr. Radziszewo 1, teren działki Nr 89/3 i części działki Nr 84.

UCHWAŁA Nr XII/178/03
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 25 września 2003r.
 

 w sprawie zmiany w planie ogólnym zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Gryfino – Obr. Radziszewo 1, teren działki Nr 89/3 i części działki Nr 84

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806 z 2003r. Nr 80, poz. 717) oraz art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. Nr 15, poz. 139, zm.; Nr 41 poz. 412, Nr 111 poz. 1279; z 2000 r. Nr 12 poz. 136, Nr 109 poz. 1157, Nr 120 poz. 1268; z 2001 r. Nr 5, poz. 42, Nr 14 poz. 124, Nr 100, poz. 1085, Nr 115, poz. 1229 i Nr 154, poz. 1084; z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 113, poz. 984, Nr 130, poz. 1112; z 2003 r. Nr 80, poz. 717) w związku z art. 85 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80, poz. 717) uchwala się co następuje:

Rozdział 1
USTALENIA OGÓLNE

§ 1. Zgodnie z Uchwałą Nr XLIX/635/02 Rady Miejskiej w Gryfinie, z dnia 10 października 2002r. w sprawie przystąpienia do zmiany w planie ogólnym zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Gryfino uchwala się zmianę w planie ogólnym zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Gryfino zatwierdzonym uchwałą Nr XIII / 90 / 90 z dnia 26.04.1990 r. (Dz. Urz. Woj. .Szcz. Nr 14, poz.214).

§ 2

  1. Zmiana planu obejmuje obszar działki nr 89/3 o powierzchni 2,7316 ha i część działki nr 84 o powierzchni 0,112 ha obręb Radziszewo 1, określony granicami opracowania na  załączniku niniejszej uchwały.
  2. Przedmiotem zmiany planu jest teren przemysłu i usług komercyjnych.
§ 3. Integralną częścią planu jest rysunek planu w skali 1 : 1000, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały. Granica obszaru objętego zmianą to: od strony północnej jest droga wojewódzką nr 119, od wschodu naturalną granicę stanowi skarpa o wysokości około 20 metrów wysokości, od strony południowej i zachodnie graniczy z obszarem zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i usługowej.

 

§ 4. Przedmiotem ustaleń zmiany w planie są tereny określone w załączniku graficznym następującymi symbolami:

  1. PPS - teren działalności przemysłowej i usług komercyjnych, z proponowanym podziałem na:
  2. P - teren działalności przemysłowej 
  3. UC - teren usług komercyjnych
  4. Z - teren zieleni,
  5. ZI - teren zieleni izolacyjnej;
  6. KW - teren drogi wojewódzkiej nr 119.

Rozdział 2
PRZEPISY SZCZEGÓŁOWE

Przeznaczenie terenu, zasady zagospodarowania i obsługi w zakresie infrastruktury technicznej

§ 5. Obszar opracowania dzieli się na następujące tereny funkcjonalne, przedstawione na rysunku zmiany w planie:

  1. PPS - teren działalności przemysłowej i usług komercyjnych
    1. P - teren działalności przemysłowej w tym między innymi: produkcji, obróbki materiałów, składów i magazynowania,
    2. UC - teren usług komercyjnych w tym między innymi: handlu i gastronomii, usług komunikacyjnych, turystyki z obiektami usługowymi i hotelarstwo,
    3. Z - teren zieleni,
    4. ZI - teren zieleni izolacyjnej;
  2. KW - teren drogi wojewódzkiej nr 119.
§ 6. Dla obszaru działalności przemysłowej i usług komercyjnych - PPS, ustala się następujące zasady zagospodarowania:
  1. dla terenu działalności przemysłowej P:
    1. maksymalna wysokość zabudowy od poziomu terenu 14 m do górnej krawędzi ściany zewnętrznej, gzymsu lub attyki, dla dachu stromego wysokość zabudowy od poziomu terenu 14 m do najwyżej położonej krawędzi dachu (kalenicy) lub punktu zbiegu połaci dachowych, element zabudowy lub krajobrazowy stanowiący akcent może przekraczać wysokość 14 m,
    2. powierzchnia zabudowana maksymalnie do 80 %;
  2. dla terenu usług komercyjnych - UC:
    1. maksymalna wysokość zabudowy od poziomu terenu 14 m. do najwyżej położonej krawędzi dachu (kalenicy) lub punktu zbiegu połaci dachowych,
    2. zaleca się strome dachy, przez które rozumie się: formę dachu budynku, w którym poszczególne połacie nachylone są pod kątem co najmniej 30 stopni,
    3. powierzchnia zabudowana maksymalnie do 80 %;
  3. dla terenu zieleni izolacyjnej - ZI: urządzony w formie zieleni wysokiej, średniej i niskiej, przy granicy z terenem zabudowy mieszkaniowej jako uporządkowany podwójny szpaler zieleni wysokiej i pasa zieleni średniej. W przypadku braku skuteczności należy zastosować ekrany, jako dodatkową ochronę zabudowy mieszkaniowej;
  4. dla terenu zieleni - Z: zaleca się zachować istniejącą wodę stojącą oznaczoną w załączniku graficznym symbolem: W wraz z jej roślinnością i przyległą skarpą.
§ 7. Uwarunkowania wynikające z ochrony środowiska:
  1. dla całego obszaru zmiany w planie:
    1. urządzenie i utrzymanie zieleni izolacyjnej wysokiej i średniej,
    2. uciążliwość dla środowiska winna zamknąć się w granicach działki,
    3. ochrona istniejącej, przyległej do obszaru zmiany zabudowy mieszkaniowej poprzez wprowadzenie zieleni izolacyjnej,
    4. zaleca się zachowanie wody stojącej i skarpy, znajdującej się we wschodnie części nieruchomości w jej naturalnej postaci, z możliwością stosowania działań zabezpieczających skarpę przed usuwaniem się,
    5. dopuszcza się zachowanie nieczynnej studni istniejącej, pod warunkiem odpowiedniego jej zabezpieczenia. W przypadku braku możliwości jej eksploatacji likwidacja jej musi być zgodna z przepisami szczególnymi.
§ 8. Zasady obsługi w zakresie infrastruktury technicznej:
  1. Zaopatrzenie w wodę - ustala się z istniejącego wodociągu w ul. Ogrodowej lub ujęcia własnego. Zaopatrzenie awaryjne w wodę należy wykonać zgodnie z przepisami szczegółowymi;
  2. Odprowadzenie ścieków sanitarnych - ustala się poprzez projektowaną sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-tłocznej z terenu zmiany do projektowanej kanalizacji sanitarnej w Radziszewie. Dopuszcza się odprowadzenie ścieków do szczelnych zbiorników bezodpływowych, wykonanych z materiałów wysokiej jakości, do czasu możliwości podłączenia się do projektowanej kanalizacji sanitarnej;
  3. Odprowadzenie wód opadowych - ustala się poprzez projektowaną kanalizację deszczową na teren zieleni po podczyszczeniu;
  4. Gospodarowanie odpadami - ustala się po wstępnej segregacji w granicach działki budowlanej, a następnie wywóz na składowisko w Gryfinie. Transportem i unieszkodliwianem odpadów szczególnie niebezpiecznych zajmie się firma specjalistyczna;
  5. Zaopatrzenie w ciepło - ustala się system ogrzewania indywidualnego z zastosowaniem paliwa gazowego lub innych źródeł ekologicznych;
  6. Zaopatrzenie w gaz - ustala się z istniejącego gazociągu w Radziszewie;
  7. Zasilanie w energię elektryczną - ustala się linią kablową z dwóch stacji transformatorowych: projektowanej i stacji transformatorowej zlokalizowanej przy ul. Szczecińskiej. Projektowane obiekty zasilane będą rozdzielczą siecią kablową 0,4 kV. Istniejąca napowietrznej linii SN-0,4 kV przeznaczona do likwidacji po podłączeniu obszaru zmiany do stacji transformatorowych;
  8. Teren objęty „obszarem ograniczonego użytkowania" od elektroenergetycznej linii napowietrznej 220 kV, który wynosi 35 m. od osi tej linii. W „obszarze ograniczonego użytkowania" od elektroenergetycznej linii napowietrznej wysokiego napięcia 220 kV. dopuszcza się czasowy pobyt ludzi związany z prowadzeniem działalności określonej w niniejszej uchwale;
  9. Telekomunikacja - ustala się poprzez centralę telefoniczną i system telefoniczny w Radziszewie. Przyłączenie projektowanych obiektów do sieci istniejącej projektowaną siecią rozdzielczą kablową.

§ 9. Ustalenia w zakresie obsługi komunikacyjnej:

  1. dojazd na teren objęty zmianą planu z drogi wojewódzkiej nr 119;
  2. szerokość drogi wojewódzkiej w liniach rozgraniczających 25 m;
  3. minimalna odległość zabudowy od zewnętrznej krawędzi jezdni drogi wojewódzkiej nr 119 wynosi 25 m, jako rezerwa terenu umożliwiająca przebudowę ul. Ogrodowej do parametrów drogi krajowej;
  4. zabezpieczenie odpowiedniej ilości miejsc parkingowych dla samochodów na terenie objętym zmianą planu - dla funkcji: przemysłowej 1 miejsce parkingowe na 3 zatrudnionych, usług 1 miejsce parkingowe na 50 m2 powierzchni użytkowej i hotelarstwa 1 miejsce parkingowe na 2 miejsca noclegowe.

Rozdział 3
PRZEPISY KOŃCOWE

§ 10. Na obszarze objętym niniejszą Uchwałą tracą moc ustalenia planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Gryfino zatwierdzonego Uchwałą Nr XIII / 90 / 90 z dnia 26.04.1990 r (Dz. Urz. Woj. .Szcz. Nr 14, poz.214).

§ 11. Dokonuje się zmiany przeznaczenia gruntów rolnych klasy V pochodzenia mineralnego, o łącznej powierzchni 0,2723 ha na cele nierolnicze, z przeznaczeniem na zieleń.

§ 12. Stawkę procentową, służącą naliczeniu jednorazowej opłaty, o której mowa w art. 36 ust. 2 ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym, ustala się w wysokości 10 %.

§ 13. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino.

§ 14. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia.

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

Jan Ragan

 

U Z A S A D N I E N I E

do projektu uchwały w sprawie uchwalenia zmiany w planie ogólnym zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Gryfino, terenu działki Nr 89/3 oraz części działki Nr 84 w obrębie Radziszewo1. W dniu 02.09.2002 r. wpłynął wniosek Państwa Elżbiety i Janusza Świtalskich o przeprowadzenie zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego działki Nr 89/3 w obrębie Radziszewo, gmina Gryfino. Zmiana miałaby umożliwić inwestorom realizację inwestycji o funkcji przemysłowo – usługowej.  Jednocześnie wnioskodawcy zobowiązali się wykonać projekt zmiany na własny koszt.  Teren działki nr 89/3 zgodnie z obowiązującym planem położony jest w jednostce bilansowej oznaczonej symbolem: P, posiadającym zapis: „Betoniarnia /prywatna/; zabrania się budowy nowych obiektów kubaturowych. Docelowo /po. 2000 r./ teren po zrekultywowaniu przeznacza się pod zabudowę mieszkaniową wielorodzinną /tzw. „Pasmo Gryfińskie”/,  W „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Gryfino” dla działki nr 89/3, na której projektuje się przeprowadzenie zmiany w planie, przewiduje się możliwość wprowadzenia funkcji przemysłowo – usługowej. W dniu 10 października 2002 r. Rada Miejska podjęła Uchwałę Nr XLIX/635/02 o przystąpieniu do sporządzenia zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego działki nr 89/3 w obrębie Radziszewo.
Sporządzony projekt zmiany w planie wyczerpuje określony w uchwale zakres problematyki oraz jest zgodny z kierunkiem rozwoju przedmiotowego terenu, przewidzianym w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania miasta i gminy Gryfino.

Sporządziła:
Barbara Szczepaniak

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu