Rok 2013 - zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym

ZARZĄDZENIE NR 0050.127.2013 BURMISTRZA MIASTA I GMINY GRYFINO z dnia 29 listopada 2013 r. w sprawie zmiany budżetu gminy na 2013 rok.

ZARZĄDZENIE NR 0050.127.2013
BURMISTRZA MIASTA I GMINY GRYFINO
z dnia  29 listopada 2013 r.

w sprawie zmiany budżetu gminy na 2013 rok.

Na podstawie art. 249 i art. 257 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2013 r. poz. 885, poz.938) oraz § 13 pkt 1 Uchwały  Nr XXX/257/2013 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gryfino na rok 2013, zarządzam, co następuje:

§ 1.  Zwiększa się wydatki gminy z tytułu realizacji zadań własnych o kwotę 701.700  zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Zakład Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Gryfinie 43.000
801     Oświata i wychowanie 43.000
80113   Dowożenie uczniów do szkół 43.000
4300 Zakup usług pozostałych 43.000
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Gryfinie 75.000
801     Oświata i wychowanie 75.000
80101   Szkoły podstawowe 75.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 75.000
Szkoła Podstawowa w Żabnicy 26.000
801     Oświata i wychowanie 26.000
80101   Szkoły podstawowe 26.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 26.000
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Gryfinie 17.000
801     Oświata i wychowanie 12.000
80120   Licea ogólnokształcące 12.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 12.000
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 5.000
85401   Świetlice szkolne 5.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 3.500
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 1.000
4120 Składki na Fundusz Pracy 500
Zespół Szkół w Gardnie 30.920
801     Oświata i wychowanie 30.000
80101   Szkoły podstawowe 19.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 19.000
80103   Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych 11.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 10.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 1.000
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 920
85401   Świetlice szkolne 920
3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń 920
Zespół Szkół w Chwarstnicy 36.000
801     Oświata i wychowanie 36.000
80101   Szkoły podstawowe 32.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 32.000
80103   Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych 4.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 4.000
Szkoła Podstawowa w Radziszewie 39.000
801     Oświata i wychowanie 39.000
80101   Szkoły podstawowe 39.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 39.000
Zespół Szkół w Gryfinie 76.000
801     Oświata i wychowanie 76.000
80101   Szkoły podstawowe 10.000
4260 Zakup energii 10.000
80110   Gimnazja 66.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 66.000
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 40.780
630     Turystyka 720
63003   Zadania w zakresie upowszechniania turystyki 720
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 720
754     Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 2.000
75421   Zarządzanie kryzysowe 2.000
3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń 2.000
750     Administracja publiczna 2.000
75023   Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 2.000
3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń 2.000
900     Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 36.060
90001   Gospodarka ściekowa i ochrona wód 860
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 860
90013   Schroniska dla zwierząt 1.200
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1.200
90015   Oświetlenie ulic, placów i dróg 34.000
4260 Zakup energii 25.000
4270 Zakup usług remontowych 9.000
Przedszkole Nr 1 w Gryfinie 63.500
801     Oświata i wychowanie 63.500
80104   Przedszkola 63.500
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 48.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 2.000
4260 Zakup energii 11.000
4300 Zakup usług pozostałych 1.644
4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 856
Przedszkole Nr 3 w Gryfinie 67.000
801     Oświata i wychowanie 67.000
80104   Przedszkola 39.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 33.000
4260 Zakup energii 6.000
80148   Stołówki szkolne i przedszkolne 28.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 28.000
Przedszkole Nr 2 w Gryfinie 48.500
801     Oświata i wychowanie 45.000
80104   Przedszkola 45.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 45.000
80195   Pozostała działalność 3.500
4177 Wynagrodzenia bezosobowe 3.500
Przedszkole Nr 4 w Gryfinie 82.000
801     Oświata i wychowanie 82.000
80104   Przedszkola 82.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 78.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 4.000
Przedszkole Nr 5 w Gryfinie 57.000
801     Oświata i wychowanie 57.000
80104   Przedszkola 57.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 46.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 3.000
4260 Zakup energii 8.000
OGÓŁEM 701.700

  § 2.  Zmniejsza się wydatki gminy z tytułu realizacji zadań własnych o kwotę 701.700 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 40.780
630     Turystyka 720
63003   Zadania w zakresie upowszechniania turystyki 720
6059 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 720
754     Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 2.000
75421   Zarządzanie kryzysowe 2.000
4270 Zakup usług remontowych 2.000
750     Administracja publiczna 2.000
75023   Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 2.000
            4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 2.000
900     Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 36.060
90001   Gospodarka ściekowa i ochrona wód 25.860
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 860
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 25.000
90013   Schroniska dla zwierząt 1.200
4300 Zakup usług pozostałych 1.200
90015   Oświetlenie ulic, placów i dróg 9.000
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 9.000
Zakład Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Gryfinie 43.000
801     Oświata i wychowanie 43.000
80114   Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół 43.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 17.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 18.000
4120 Składki na Fundusz Pracy 8.000
Przedszkole Nr 5 w Gryfinie 4.000
801     Oświata i wychowanie 4.000
80148   Stołówki szkolne i przedszkolne 4.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 3.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 1.000
Przedszkole Nr 1 w Gryfinie 15.500
801     Oświata i wychowanie 15.500
80148   Stołówki szkolne i przedszkolne 15.500
3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń 500
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 9.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 2.500
4120 Składki na Fundusz Pracy 1.500
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2.000
Przedszkole Nr 2 w Gryfinie 25.500
801     Oświata i wychowanie 22.000
80148   Stołówki szkolne i przedszkolne 22.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 14.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 6.000
4120 Składki na Fundusz Pracy 2.000
80195   Pozostała działalność 3.500
4707 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 3.500
Przedszkole Nr 4 w Gryfinie 6.000
801     Oświata i wychowanie 6.000
80148   Stołówki szkolne i przedszkolne 6.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 4.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 1.000
4120 Składki na Fundusz Pracy 1.000
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Gryfinie 58.000
801     Oświata i wychowanie 58.000
80103   Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych 49.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 42.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 7.000
80148   Stołówki szkolne i przedszkolne 9.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 8.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 1.000
Szkoła Podstawowa Nr 1 w Gryfinie 196.000
801     Oświata i wychowanie 196.000
80101   Szkoły podstawowe 181.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 113.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 46.000
4120 Składki na Fundusz Pracy 17.000
4260 Zakup energii 5.000
80103   Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych 12.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 10.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 2.000
80148   Stołówki szkolne i przedszkolne 3.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 3.000
Szkoła Podstawowa w Żabnicy 2.000
801     Oświata i wychowanie 2.000
80148   Stołówki szkolne i przedszkolne 2.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 2.000
Zespół Szkół w Gryfinie 144.000
801     Oświata i wychowanie 139.000
80101   Szkoły podstawowe 100.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 75.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 19.000
4120 Składki na Fundusz Pracy 6.000
80103   Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych 9.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 9.000
80110   Gimnazja 30.000
4260 Zakup energii 30.000
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 5.000
85401   Świetlice szkolne 5.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 5.000
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Gryfinie 60.000
801     Oświata i wychowanie 60.000
80110   Gimnazja 60.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 43.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 12.000
4120 Składki na Fundusz Pracy 5.000
Zespół Szkół w Chwarstnicy 76.000
801     Oświata i wychowanie 76.000
80110   Gimnazja 62.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 48.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 12.000
4120 Składki na Fundusz Pracy 2.000
80148   Stołówki szkolne i przedszkolne 14.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 13.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 1.000
Zespół Szkół w Gardnie 30.920
801     Oświata i wychowanie 30.000
80110   Gimnazja 27.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 19.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 8.000
80148   Stołówki szkolne i przedszkolne 3.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 3.000
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 920
85401   Świetlice szkolne 920
4120 Składki na Fundusz Pracy 920
OGÓŁEM 701.700

§ 3.  Zmniejsza się wydatki gminy z tytułu realizacji zadań zleconych o kwotę 2.364,75 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 2.364,75
010     Rolnictwo i łowiectwo 2.364,75
01095   Pozostała działalność 2.364,75
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2.364,75
OGÓŁEM 2.364,75

§ 4.  Zwiększa się wydatki gminy z tytułu realizacji zadań zleconych o kwotę 2.364,75 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 2.364,75
010     Rolnictwo i łowiectwo 2.364,75
01095   Pozostała działalność 2.364,75
4300 Zakup usług pozostałych 2.364,75
OGÓŁEM 2.364,75

§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Miasta i Gminy.

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino

Henryk Piłat

 

U Z A S A D N I E N I E

Dział 010

  • 2.364,75 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskami Naczelnika Wydziału Podatków i Opłat lokalnych w celu zabezpieczenia środków na wydatki związane z realizacją zadania dotyczącego zwrotu części podatku akcyzowego

Dział 630

  • 720 zł – zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Naczelnika Wydziału Planowania Przestrzennego, Strategii, Rozwoju i Inwestycji z przeznaczeniem na wynagrodzenia.

Dział 750

  • 2.000 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskami Naczelnika Wydziału Organizacyjnego w celu zabezpieczenia środków na wydatki związane z bieżącą realizacją zadań realizowanych przez wydział.

Dział 754

  • 2.000 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskami Kierownika Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego w celu zabezpieczenia środków na ekwiwalent za udział w akcjach ratowniczych strażaków OSP.

Dział 801,854

  • 43.000 zł – zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Zakładu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań.
  • 57.000/4.000 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Przedszkola Nr 5 w Gryfinie w celu zabezpieczenia środków na prawidłową realizację zadań.
  • 63.500/15.500 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Przedszkola Nr 1 w Gryfinie w celu zabezpieczenia środków na prawidłową realizację zadań.
  • 48.500/25.500 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Przedszkola Nr 2 w Gryfinie w celu zabezpieczenia środków na prawidłową realizację zadań.
  • 67.000 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Przedszkola Nr 3 w Gryfinie w celu zabezpieczenia środków na prawidłową realizację zadań.
  • 82.000/6.000 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Przedszkola Nr 4 w Gryfinie w celu zabezpieczenia środków na prawidłową realizację zadań.
  • 196.000 zł - zmniejszenia w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 w Gryfinie w celu zabezpieczenia środków na prawidłową realizację zadań.
  • 75.000/58.000 zł – zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Gryfinie w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na bieżące wydatki budżetowe.
  • 39.000 zł - zwiększenia w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Szkoły Podstawowej w Radziszewie w celu zabezpieczenia środków na prawidłową realizację zadań.
  • 26.000/2.000 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Szkoły Podstawowej w Żabnicy w celu zabezpieczenia środków na prawidłową realizację zadań.
  • 76.000/144.000 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół w Gryfinie w celu zabezpieczenia środków na prawidłową realizację zadań.
  • 17.000/60.000 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Gryfinie w celu zabezpieczenia środków na prawidłową realizację zadań.
  • 36.000/76.000 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół w Chwarstnicy w celu zabezpieczenia środków na prawidłową realizację zadań.
  • 30.920/30.920 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół w Gardnie w celu zabezpieczenia środków na prawidłową realizację zadań.

Dział 900

  • 860 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskami Naczelnika Wydziału Organizacyjnego w celu zabezpieczenia środków na wydatki związane z bieżącą realizacją zadań realizowanych przez wydział.
  • 34.000 zł – zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Naczelnika Wydziału Planowania Przestrzennego, Strategii, Rozwoju i Inwestycji   z przeznaczeniem na energię elektryczną, koszty eksploatacji i konserwacji oświetlenia ulic, placów i dróg.
  • 1.200 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się na wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska w celu zabezpieczenia środków na zakup zestawów higienicznych dla zwierząt.
 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu