Sesja nr XV

UCHWAŁA NR XV/216/03 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 4 grudnia 2003r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na obszarze Gminy Gryfino.

    

UCHWAŁA NR XV/216/03
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 4 grudnia 2003r.
 

w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na obszarze Gminy Gryfino.

Na podstawie Art.. 5 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. Nr 9 poz. 84 ze zmianami: w 2002 r. Dz.U. Nr 200 poz. 1683; z 2003 : Nr 110 poz. Nr 110 poz. 1039, Nr 203 poz. 1966) oraz Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 31 października 2003 r. w sprawie wysokości górnych granic stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych (M.P.  Nr 51 poz. 804)  uchwala się , co następuje:

§ 1.

  1. Obszar Gminy Gryfino dzieli się na 3 (słownie : trzy) strefy podatkowe
  2. Przynależność poszczególnych obszarów Gminy Gryfino oraz wiosek do danej strefy podatkowej określa Załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2. Dla poszczególnych stref podatkowych ustala się stawki podatkowe zamieszczone w Załączniku Nr 2 niniejszej uchwały.

§ 3. Traci moc Uchwała Nr II/22 /02 z dnia 16 grudnia 2002 r. w sprawie określenia  wysokości stawek i zwolnień z podatku od nieruchomości na rok 2003 oraz Uchwała Nr IX/130 /03 z dnia 26 czerwca 2003 r.  w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości oraz z podatku rolnego w roku 2003.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2004 roku.

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

Jan Ragan

 

UZASADNIENIE

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jednolity z 2002 r. Dz.U. Nr 9 poz. 84 ze zmianami) Rada Gminy określa wysokość stawek podatku od nieruchomości, które nie powinny być wyższe niż maksymalne określone przez Ministra Finansów w obwieszczeniu z dnia 31 października 2003 r (M.P. Nr 51 poz. 804)   Art. 5 ust. 4 uprawnia Radę Gminy do różnicowania stawek dla poszczególnych rodzajów przedmiotów opodatkowania, uwzględniając w szczególności lokalizację, przeznaczenie i sposób wykorzystania gruntu.
Stąd też w roku 2004 wprowadza się podział na 3 strefy podatkowe, których granice są dokładnie określone w załączniku Nr 1 do uchwały i oznaczone na planie Miasta Gryfino stanowiącym załącznik Nr 3.
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie osobną stawką obciążone są budynki (4,00 zł za 1 m2) oraz grunty zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego (0,15 zł za 1m2).

 

Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XV/216/03
Rady Miejskiej w Gryfinie
z dnia 4 grudnia 2003 r. 

 

PODZIAŁ GMINY GRYFINO NA STREFY PODATKOWE

L.p. STREFA OBSZAR STREFY
1. I
  1. Obszar miejski wyznaczony na planie Miasta Gryfino wraz z ulicami Zygmunta Krasińskiego, Wojska Polskiego, Adama Asnyka, Armii Krajowej, Bolesława Chrobrego i Grunwaldzką zgodnie z  Załącznikiem Nr 3  niniejszej Uchwały.
  2. Ulice Miasta Gryfino: Adama Rapackiego, Sportowa, Bałtycka, Tadeusza Kościuszki, Niepodległości, 1 Maja, Piastów, Energetyków, Słowiańska, Nadodrzańska, Garbarska i Targowa.
  3. Obszary na terenie Gminy Gryfino zajęte pod zakłady przemysłowe zatrudniające powyżej 50 osób.
2. II
  1. Pozostały teren  miejski
3. III
  1. Teren wiejski Gminy Gryfino

 

Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr XV/216/03
Rady Miejskiej w Gryfinie
z dnia 4 grudnia 2003 r. 

 

STAWKI PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI W GMINIE GRYFINO

L.p.

WYSZCZEGÓLNIENIE

STREFA PODATKOWA STAWKA PODATKOWA
1. Budynki mieszkalne lub ich części (za 1 m2 powierzchni użytkowej) cały obszar gminy 0,49 zł
2. Budynki gospodarcze oraz budynki mieszkalne lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej (za 1m2 powierzchni użytkowej) I strefa

II strefa

III strefa

16,00 zł

15,50 zł

15,00 zł

3. Budynki zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym (za 1m2 powierzchni użytkowej) cały obszar gminy 7,80 zł
5. Budynki zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych (za 1m2 powierzchni użytkowej) cały obszar gminy 3,48 zł
6. Garaże (za 1 m2 powierzchni użytkowej) cały obszar gminy 5,50 zł
7. Budynki zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego (za 1 m2 powierzchni użytkowej) cały obszar gminy 4,00 zł
8. Budynki gospodarcze na terenach wiejskich (za 1m2 powierzchni użytkowej) cały obszar wiejski 3,50 zł
9. Pozostałe budynki gospodarcze (za 1m2 powierzchni użytkowej) I strefa

II strefa

5,50 zł

5,30 zł

10. Grunty zajęte na prowadzenie  działalności gospodarczej (za 1 m2) I strefa

II strefa

III strefa

0,62 zł

0,60 zł

0,55 zł

11. Grunty zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego (za 1 m2) cały obszar gminy 0,15 zł
12. Grunty pozostałe (za 1 m2) I strefa

II strefa

III strefa

0,16 zł

0,14 zł

0,12 zł

13. Grunty pod jeziorami, zajęte na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrownie wodne (za 1ha) cały obszar gminy 3,30 zł
14. Budowle związane z działalnością gospodarczą cały obszar gminy 2,0%
15. Budowle przesyłowe służące gospodarce komunalnej  cały obszar gminy 1,5%

 

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu