Sesja nr XV

UCHWAŁA NR XV/224/03 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 4 grudnia 2003r. w sprawie poboru niektórych podatków i opłat lokalnych w drodze inkasa.

UCHWAŁA NR XV/224/03
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 4 grudnia 2003r.
 

w sprawie poboru niektórych podatków i opłat lokalnych w drodze inkasa.

Na podstawie art. 28 ust. 4 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137 poz. 926 ze zmianami: z 1997 r. – Dz.U. Nr 160 poz. 1083; z 1998 r. , Nr 106 poz. 668 M.P. Nr 28 poz. 394; z 1999 r. – Dz.U. Nr 11 poz. 95, M.P. Nr 28 poz. 434; z 2000 r. – M.P. Nr 24 poz. 509, Dz.U.Nr 94 poz. 1037, Nr 116 poz. 1216, Nr 120 poz. 1268, Nr 122 poz. 1315; z 2001 r. – Dz.U. Nr 16 poz. 166, Nr 39 poz. 459, Nr 42 poz. 475, Nr 110 poz. 1189, Nr 125 poz. 1368, Nr 130 poz. 1452, M.P. Nr 27 poz. 446; z 2002 r.: Nr 89 poz. 804, Nr 113 poz. 984, Nr 169 poz. 1387; z 2003 r.: Nr 130 poz. 1188, Nr 137 poz. 1302), art. 6 ust. 12 i art. 19 pkt. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2002 Nr 9 poz. 84 – Tekst jednolity ze zmianami: z 2002 r. Nr 200 poz. 1683; w 2003 r. : Nr 110 poz. 1039, Nr 200 poz. 1966) , art. 6b ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz.U. z 1993 r. Nr 94 poz. 431 – Tekst jednolity ze zmianami: z 1994 r. – Dz.U. Nr 1 poz. 3; z 1996 r. – Dz.U. Nr 91 poz. 409; z 1997 r. – Dz.U. Nr 43 poz. 272, Nr 137 poz. 926; z 1998 r. – Dz.U. Nr 108 poz. 681; z 2001 Dz.U. Nr 81 poz. 875; z 2002 r. Dz.U. Nr 200 poz. 1680; z 2003 r. Nr 110 poz. 1039) oraz art. 6 ust. 8 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz.U. Nr 200 poz. 1682 ze zmianami z 2002 r. : Dz.U. Nr 216 poz. 1826) uchwala się, co następuje:

§1.

  1. Ustanawia się Ośrodek Wypoczynku i Rekreacji w Gryfinie –inkasentem opłaty targowej od osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, na których spoczywa obowiązek jej uiszczenia w związku z prowadzeniem handlu na obszarze Gminy Gryfino.
  2. Ustala się wynagrodzenie inkasenta – Ośrodka Wypoczynku i Rekreacji w Gryfinie z tytułu poboru opłaty targowej stanowiącej dochód gminy , w wysokości 30 % pobranych i terminowo odprowadzonych kwot opłaty targowej.
  3. Szczegółowe zasady i tryb rozliczeń z tytułu poboru opłaty targowej określone są w Załączniku Nr 1 niniejszej uchwały.

§ 2. 

  1. Ustanawia się sołtysów w Gminie Gryfinie inkasentami podatków: rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych z terenu danego sołectwa , będącymi podatnikami powyższych zobowiązań.
  2. Ustala się wynagrodzenie dla sołtysów – inkasentów w wysokości określonej odrębnie dla każdego sołectwa wg Załącznika Nr 2 niniejszej Uchwały Rady Miejskiej , z tytułu poboru i terminowego odprowadzenia wymienionych w pkt. 1 należności.
  3. Szczegółowe zasady i tryb poboru podatków: rolnego, leśnego i od nieruchomości oraz sposobu rozliczenia się z pobranych zaliczek na poczet powyższych podatków określa Załącznik Nr 3 niniejszej uchwały.

§3. Określeni w niniejszej Uchwale Rady Miejskiej inkasenci są zobowiązani do przestrzegania przepisów Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137 poz. 926) w zakresie dotyczącym inkasentów oraz poboru i odprowadzania przez nich podatków i opłat.

§4. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino jako organowi podatkowemu.

§5. Traci moc Uchwała Rady Miejskiej Nr XLII/549/02 z dnia 28 marca 2002 roku w sprawie poboru niektórych podatków i opłat w drodze inkasa.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2004 roku.

PRZEWODNICZĄCY RADY

Jan Ragan

UZASADNIENIE

Na podstawie art. 28 ust. 4 ustawy – Ordynacja podatkowa Rada Miejska w Gryfinie powołuje Ośrodek Wypoczynku i Rekreacji oraz sołtysów Gminy Gryfino na inkasentów należności podatkowych.
Ośrodek Wypoczynku i Rekreacji będzie nadal inkasentem opłaty targowej i za jej pobór oraz terminowe odprowadzenie otrzyma wynagrodzenie w wysokości 30% pobranych i terminowo odprowadzonych kwot opłaty.
Natomiast w sołectwach inkasentami podatku rolnego, od nieruchomości i leśnego zostają sołtysi , którzy za pobór i terminowe odprowadzenie należności podatkowych otrzymają wynagrodzenie w wysokości od 4,5% do 5,5%.

Niniejsza uchwała określa w załącznikach szczegółowe zasady i tryb rozliczeń z tytułu poboru ww. należności .

 

Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XV/224/03
Rady Miejskiej w Gryfinie
z dnia 4 grudnia 2003 r. 

 

Zasady i tryb rozliczeń z tytułu poboru opłaty targowej przez inkasenta.

§ 1

Na podstawie Uchwały Nr Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 04 grudnia 2003 r. oraz ustawy z dnia 29.08.1997 r. – Ordynacja Podatkowa (Dz.U. Nr 137 poz. 926 z późn. zm.)  

Zakład Budżetowy Ośrodek Wypoczynku i Rekreacji w Gryfinie , w imieniu którego działa: 

  1. Dyrektor
    zwany dalej inkasentem jest zobowiązany do poboru opłaty targowej na obszarze Gminy Gryfino

§ 2

 Inkasent zobowiązany jest:

  1. Pobrać i terminowo odprowadzić do kasy Urzędu Miasta i Gminy w/w opłatę, w wysokości wynikającej z odrębnych przepisów prawa lokalnego i terminach określonych niniejszym dokumencie.
  2. Pobrać opłatę codziennie od prowadzących handel na obszarze Gminy Gryfino.
  3. Terminem odprowadzenia pobranej opłaty są następujące dni robocze w tygodniu: poniedziałek, środa i piątek.
  4. Pobrać z Urzędu Miasta i Gminy Gryfino druki służące do poboru opłaty targowej opieczętowane okrągłą pieczęcią urzędową i przechowywać je w zabezpieczonym miejscu w siedzibie inkasenta.
  5. Prowadzić rejestr opłaty targowej , który powinien zawierać w szczególności: imię i nazwisko lub nazwę podatnika, jego adres, PESEL, NIP, datę pobrania opłaty , przedmiot opodatkowania , miejsce poboru oraz kwotę , którą inkasent pobrał od sprzedającego.
  6. Upoważnić wybranych pracowników do poboru opłaty oraz fakt ten zgłosić do Urzędu Miasta i Gminy Gryfino:

a. każdy pracownik powinien zachowywać tajemnicę skarbową, jaką objęte są indywidualne dane podatników, zawarte w powierzanych inkasentowi dokumentach. Inkasent przed przystąpieniem do wykonywania obowiązków składa zarazem przyrzeczenie o treści:

Przyrzekam, że będę przestrzegał tajemnicy skarbowej. Oświadczam, że są mi znane przepisy o odpowiedzialności karnej za ujawnienie tajemnicy skarbowej”  zgodnie z art. 294 § 2 ustawy z dnia 29.08.1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137 poz. 926 z poźn. zm.) zwaną dalej Ustawą.
§ 3
  1. Inkasentowi przysługuje wynagrodzenie z tytułu wykonywania czynności inkasa w wysokości 30% pobranych i terminowo odprowadzonych kwot opłaty targowej.
  2. W terminie 7 dni po zakończeniu miesiąca inkasent , na podstawie zestawienia wpłat opłaty targowej oraz dołączonych kopii dowodów wpłat na rzecz Gminy Gryfino pobranej opłaty targowej wystawia Urzędowi Miasta i Gminy w Gryfinie fakturę na kwotę obliczoną według zapisów ust.1.
  3. Płatność wystawionych przez inkasenta faktur będzie następowała na rachunek bankowy inkasenta wskazany w fakturze lub – na wniosek inkasenta – może być zaliczana na poczet zobowiązań Ośrodka Wypoczynku i Rekreacji w Gryfinie wobec Gminy Gryfino.

§ 4

Inkasent odpowiada całym swoim majątkiem za pobrane, a nie wpłacone w terminie należności z tytułu opłaty targowej.

§ 5

Zasady poboru obowiązują z dniem podpisania z mocą obowiązywania od 1 stycznia 2004 r.

Przyjmuję powyższe zasady do wiadomości i stosowania     

         Inkasent                                                                        Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino

...............................                                                          ............................................................

                       

Gryfino dnia........................

Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr XV/224/03
Rady Miejskiej w Gryfinie
z dnia 4 grudnia 2003 r. 

 

Ustala się poniższe wynagrodzenie dla inkasentów podatków:

rolnego, leśnego i od nieruchomości w poszczególnych sołectwach gminy Gryfino:  

  1. W sołectwach: 
    Chlebowo, Czepino, Daleszewo, Dołgie, Drzenin. Krajnik, Krzypnica Mielenko Gryfińskie, Nowe Czarnowo, Stare Brynki i Żórawki –

    5,5 %
    od kwoty pobranych i terminowo odprowadzonych podatków.
  2. W sołectwach:
    Bartkowo, Borzym, Chwarstnica, Radziszewo, Steklinko, Sobiemyśl, Wirów, Włodkowice, Wysoka Gryfińska, Żórawie i Żabnica –
     
    5,0 %
    od kwoty pobranych i terminowo odprowadzonych podatków.
  3. W sołectwach:
    Pniewo, Sobieradz i Steklno –

    4,8 %
    od kwoty pobranych i terminowo odprowadzonych podatków.
  1. W sołectwach:
    Gardno i Wełtyń –

    4,5 %
    od kwot pobranych i terminowo odprowadzonych podatków.

Załącznik Nr 3
do Uchwały Nr XV/224/03
Rady Miejskiej w Gryfinie
z dnia 4 grudnia 2003 r. 

Zasady poboru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości przez inkasenta.

§ 1

Na podstawie Uchwały Nr Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 04 grudnia 2003 r. oraz ustawy z dnia 29.08.1997 r. – Ordynacja Podatkowa (Dz.U. Nr 137 poz. 926 z późn. zm.)  

sołtys ................................, zamieszkała/y   w ................................................. .

zwany dalej inkasentem, z dniem 1 stycznia 2004 r. jest zobowiązany
do poboru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od podatników – osób
fizycznych, zamieszkałych w sołectwie .........................

§ 2

Inkasent zobowiązany jest:

1. Pobrać i terminowo odprowadzić do kasy Urzędu Miasta i Gminy w/w podatki, w wysokości i terminach określonych w imiennie wystawianych na każdego podatnika drukach „Konto-kwitariusz”. Terminem płatności jest następny dzień roboczy po dniu, w którym zgodnie z przepisami prawa podatkowego powinna nastąpić wpłata należności z tytułu podatku. Druki „Konto – kwitariusz” inkasent będzie pobierał za pokwitowaniem w Wydziale Podatków i Opłat Lokalnych Urzędu Miasta i Gminy Gryfino, wraz z drukiem „Wykaz wpłat”.
Kopia „Wykazu wpłat” wraz z dowodem wpłaty do kasy pobranych kwot podatku stanowi podstawę do rozliczenia inkasenta i do naliczenia przysługującego mu wynagrodzenia, o którym mowa w § 3.
Zachowywać tajemnicę skarbową, jaką objęte są indywidualne dane podatników, zawarte w powierzanych inkasentowi dokumentach. Inkasent przed przystąpieniem do wykonywania obowiązków składa zarazem przyrzeczenie o treści:
„Przyrzekam, że będę przestrzegał tajemnicy skarbowej. Oświadczam, że są mi znane przepisy o odpowiedzialności karnej za ujawnienie tajemnicy skarbowej”

zgodnie z art. 294 § 2 ustawy z dnia 29.08.1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137 poz. 926 z poźn. zm.) zwaną dalej Ustawą.

§ 3

  1. Inkasentowi przysługuje wynagrodzenie z tytułu poboru i terminowego odprowadzenia pobranych podatków w wysokości ... % zainkasowanych i terminowo odprowadzonych kwot, zgodnie z przywołaną uchwałą Rady Miejskiej w Gryfinie.
  2. Wynagrodzenie inkasenta będzie naliczane na podstawie dokumentów, o jakich mowa w § 1 pkt 1 i wypłacane inkasentowi w kasie Urzędu Miasta i Gminie  w Gryfinie w terminie 14 dni od dnia złożenia kompletnych dokumentów rozliczeniowych.
  3. W razie stwierdzenia, że inkasent pobrał podatki nienależnie lub w wysokości wyższej od należnej i pobrał wynagrodzenie z tego tytułu – zwrot nienależnego wynagrodzenia następuje przy jednoczesnym naliczeniu odsetek za zwłokę w wysokości przewidzianej dla zaległości podatkowych.
  4. Wynagrodzenie inkasenta zostanie pomniejszone o należne podatki lub inne opłaty przewidziane przepisami prawa.

§ 4

Inkasent odpowiada całym swoim majątkiem za pobrane, a nie wpłacone w terminie podatki.

§ 5

Zasady poboru obowiązują z dniem podpisania z mocą obowiązywania od 1 stycznia 2004 r.

 

Przyjmuję powyższe zasady do wiadomości i stosowania     

        Inkasent                                                        Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino

...............................                                              ............................................................

Dnia .............................                        

Dane personalne do naliczeń składek na ubezpieczenia społeczne i zaliczek na podatek dochodowy – wypełnia inkasent:

  1. PESEL                                         ..................................................
  2. NIP                                              ..................................................
  3. Data urodzenia                              ..................................................
  4. Seria i Nr dowodu osobistego       ..................................................
    Przez kogo wydany
  5. Opłacam składki KRUS                                      tak/nie
  6. Podlegam ubezpieczeniu w zakładzie pracy          tak/nie

..............................................

 (podpis)

 

    
 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu