Sesja nr XIV

UCHWAŁA NR XIV/131/11 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 5 grudnia 2011 r. w sprawie zmian budżetu Gminy Gryfino na 2011 rok.

UCHWAŁA NR  XIV/131/11
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia  5 grudnia  2011 r.

w sprawie zmian budżetu Gminy Gryfino na 2011 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591; z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz.1806, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz.1457; z 2006r. Nr 17, poz.128, Nr 181 poz.1337; z 2007r.Nr 48, poz.327, Nr 138, poz.974, Nr 173, poz.1218, z 2008r. Nr 180, poz.1111, Nr 223,  poz. 1458, z 2009 Nr 52, poz.420, Nr 157, poz.1241, z 2010 Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz.675; z 2011 r. Nr 21, poz.113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz.777) uchwala się co następuje:

§ 1. Zwiększa się dochody gminy o kwotę  12.896 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 5.000
750     Administracja publiczna 5.000
75023   Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 5.000
0830 Wpływy z usług 5.000
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Gryfinie 7.896
801     Oświata i wychowanie 7.896
80101   Szkoły podstawowe 7.896
0970 Wpływy z różnych dochodów 7.896
OGÓŁEM 12.896

§ 2. Zmniejsza się dochody gminy o kwotę  14.118.492 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 14.118.492
150     Przetwórstwo przemysłowe 10.000.000
15011   Rozwój przedsiębiorczości 10.000.000
6207 Dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 oraz ust. 3 pkt 5 i 6 ustawy, lub płatności w ramach budżetu środków europejskich 10.000.000
700     Gospodarka mieszkaniowa 4.118.492
70005   Gospodarka gruntami i nieruchomościami 4.118.492
0870 Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych 4.118.492
OGÓŁEM 14.118.492

§ 3. Zwiększa się wydatki gminy o kwotę  216.746 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 167.800
600     Transport i łączność 160.000
60016   Drogi publiczne gminne 160.000
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 160.000
750     Administracja publiczna 5.000
75023   Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 5.000
4300 Zakup usług pozostałych 5.000
900     Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 2.000
90003   Oczyszczanie miast i wsi 2.000
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2.000
921     Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 800
92195   Pozostała działalność 800
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 800
Szkoła Podstawowa w Żabnicy 6.650
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 6.650
85401   Świetlice szkolne 6.650
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 5.500
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 1.000
4120 Składki na Fundusz Pracy 150
Szkoła Podstawowa Nr 1 w Gryfinie 30.400
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 30.400
85401   Świetlice szkolne 30.400
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 25.500
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 4.200
4120 Składki na Fundusz Pracy 700
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Gryfinie 7.896
801     Oświata i wychowanie 7.896
80101   Szkoły podstawowe 7.896
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2.978
4300 Zakup usług pozostałych 4.918
Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie 4.000
851     Ochrona zdrowia 4.000
85154   Przeciwdziałanie alkoholizmowi 4.000
2310 Dotacje celowe przekazane gminie na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego 4.000
OGÓŁEM 216.746

§ 4. Zmniejsza się wydatki gminy o kwotę 15.203.850 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 15.162.800
150      Przetwórstwo przemysłowe 15.000.000
 15011    Rozwój przedsiębiorczości 15.000.000
6057 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 10.000.000
6059 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 5.000.000
600     Transport i łączność 162.000
60016   Drogi publiczne gminne 162.000
4270 Zakup usług remontowych 2.000
6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 160.000
630     Turystyka 800
63095   Pozostała działalność 800
4270 Zakup usług remontowych 800
Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie 4.000
851     Ochrona zdrowia 4.000
85154   Przeciwdziałanie alkoholizmowi 4.000
4300 Zakup usług pozostałych 4.000
Szkoła Podstawowa Nr 1 w Gryfinie 30.400
801     Oświata i wychowanie 30.400
80101   Szkoły podstawowe 30.400
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 20.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 10.400
Szkoła Podstawowa w Żabnicy 6.650
801     Oświata i wychowanie 6.650
80101   Szkoły podstawowe 2.000
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 2.000
80103   Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych 4.650
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 3.650
4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 1.000
OGÓŁEM 15.203.850

§ 5.

  1. Zwiększa się rozchody na 2011 rok o kwotę 1.142.100 zł.
  2. Rozchody budżetu na 2011 rok ulegają zwiększeniu i wynoszą 5.942.100 zł.

§ 6.

  1. Nadwyżka wynikająca z niniejszej uchwały w kwocie  881.508 zł zmniejszy deficyt budżetu.
  2. Deficyt budżetu ulega zmniejszeniu i wynosi 27.000.000 zł.

§ 7. Uchyla się Uchwałę Nr XIII/127/11 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia   24 listopada 2011 r. w sprawie zmian budżetu Gminy Gryfino na 2011 rok.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 9. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

Mieczysław Sawaryn

 

UZASADNIENIE

Dział 150

  • 10.000.000/15.000.000 zł – zmniejszenia planu dochodów (10.000.000 zł) oraz wydatków (15.000.000 zł), dokonuje się na wniosek Naczelnika Wydziału Planowania Przestrzennego, Strategii, Rozwoju i Inwestycji w związku ze zmiana okresu realizacji projektu „Uzbrojenie terenów inwestycyjnych Regionalnego Parku Przemysłowego w Gryfinie”. Projekt będzie realizowany w latach 2010-2012.

Dział 600, 900

  • 162.000 zł – zmiany planu wydatków dokonuje się na wniosek Naczelnika Wydziału Planowania Przestrzennego, Strategii, Rozwoju i Inwestycji z uwagi na konieczność zabezpieczenia środków na modernizację dróg gminnych (160.000 zł) i zakup słupów ogłoszeniowych w ramach funduszu sołeckiego m. Żórawki (2.000 zł). Środki na modernizację dróg przesuwa się z zadania pn „Projekt i przebudowa ul. Targowej w Gryfinie”.

Dział 630, 921

  • 800 zł – zmiany planu wydatków dokonuje się na wniosek Naczelnika Wydziału Planowania Przestrzennego, Strategii, Rozwoju i Inwestycji w obrębie funduszu sołeckiego  m. Radziszewo.

Dział 700

  • 4.118.492 zł – zmniejszenia planu dochodów dokonuje się na wniosek Naczelnika Wydziału Działalności Gospodarczej, Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami w związku z brakiem możliwości sprzedaży zaplanowanych działek (działki nr 163/5, 163/6, 163/9  (była betoniarnia) oraz część działek pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną i w Steklnie).

Dział 750

  • 5.000 zł – zwiększenia planu dochodów oraz wydatków dokonuje się na wniosek Naczelnika Wydziału Organizacyjnego w związku z przekazaniem środków przez PGE ZEDO S.A. na pokrycie kosztów związanych z organizacją jubileuszu 25- lecia działalności orkiestry dętej działającej przy elektrowni. Przygotowanie jubileuszu zlecono Zespołowi Szkół w Gryfinie.

Dział 801

  • 7.896 zł – zwiększenia planu dochodów oraz wydatków dokonuje się na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Gryfinie w związku otrzymaniem środków finansowych ze Stowarzyszenia Gmin Polskich Euroregionu Pomerania.
  • 30.400 zł – zmiany planu wydatków dokonuje się na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 w Gryfinie w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na wynagrodzenia   i pochodne w świetlicy szkolnej.
  • 6.650 zł – zmiany planu wydatków dokonuje się na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej  w Żabnicy w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na wynagrodzenia i pochodne w świetlicy szkolnej.

Dział 851

  • 4.000 zł – zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie z wnioskiem Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie z uwagi na konieczność zabezpieczenia środków na realizacje porozumienia w sprawie objęcia przez Gminę Miasto Szczecin działaniami profilaktycznymi osób z Gminy Gryfino zagrożonych uzależnieniem od alkoholu – dowiezionych w stanie nietrzeźwym do Miejskiej Izby Wytrzeźwienia.

Zmiana planu rozchodów na 2011 rok z tytułu zaciągniętych kredytów jest niezbędna z uwagi na konieczność zabezpieczenia środków na spłatę rat nowych kredytów, nieuwzględnionych w momencie tworzenia projektu budżetu na 2011 rok.

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu