Sesja nr VIII

UCHWAŁA NR VIII/72/15 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie zmian budżetu Gminy Gryfino na 2015 rok.

UCHWAŁA NR VIII/72/15
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 28 maja 2015 r.

w sprawie zmian budżetu Gminy Gryfino na 2015 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594, poz.645, poz.1318, z 2014 poz. 379, poz.1072), uchwala się, co następuje:

§ 1. Zwiększa się dochody gminy z tytułu realizacji zadań własnych o kwotę 379.116 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 376.252
758     Różne rozliczenia 359.080
75801   Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego 359.080
2920 Subwencje ogólne z budżetu państwa 359.080
926     Kultura fizyczna 17.172
92601   Obiekty sportowe 17.172
0970 Wpływy z różnych dochodów 17.172
Zespół Szkół w Gryfinie 2.864
801     Oświata i wychowanie 2.864
80110   Gimnazja 2.864
0970 Wpływy z różnych dochodów 2.864
OGÓŁEM 379.116

§ 2. Zmniejsza się dochody gminy z tytułu realizacji zadań własnych o kwotę 359.080 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 359.080
900     Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 359.080
90019   Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska 359.080
0690 Wpływy z różnych opłat 359.080
OGÓŁEM 359.080

§  3. Zwiększa się wydatki gminy z tytułu realizacji zadań własnych o kwotę 34.770 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 31.906
600     Transport i łączność 4.821
60016   Drogi publiczne gminne 4.821
4300 Zakup usług pozostałych 4.000
6050 Wydatki inwestycyjne  jednostek budżetowych 821
750     Administracja publiczna 1.413
75075   Promocja jednostek samorządu terytorialnego 1.413
     4210 Zakup materiałów i wyposażenia 613
4300 Zakup usług pozostałych 800
900     Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 1.800
90003   Oczyszczanie miast i wsi 1.800
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1.800
921     Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 2.500
92195   Pozostała działalność 2.500
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1.500
4300 Zakup usług pozostałych 1.000
926     Kultura fizyczna 21.372
92601   Obiekty sportowe 21.372
4300 Zakup usług pozostałych 4.200
6050 Wydatki inwestycyjne  jednostek budżetowych 17.172
Zespół Szkół w Gryfinie 2.864
801     Oświata i wychowanie 2.864
80110   Gimnazja 2.864
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2.864
OGÓŁEM 34.770

§  4. Zmniejsza się wydatki gminy z tytułu realizacji zadań własnych o kwotę 14.734 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie 14.734
750     Administracja publiczna 3.500
75075   Promocja jednostek samorządu terytorialnego 3.500
4300 Zakup usług pozostałych 3.500
900     Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 3.321
90003   Oczyszczanie miast i wsi 2.728
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 2.500
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 228
90004   Utrzymanie zieleni w miastach i gminach 593
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 593
926     Kultura fizyczna 7.913
92601   Obiekty sportowe 7.913
6050 Wydatki inwestycyjne  jednostek budżetowych 7.913
OGÓŁEM 14.734

§  5.  Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.  

 

PRZEWODNICZĄCA RADY

Elżbieta Kasprzyk

 

UZASADNIENIE

Dział 758, 900

  • 359.080 zł - zmian w planie dochodów dokonuje się w związku z informacją z Ministerstwa Finansów o rocznych kwotach poszczególnych części subwencji  - zwiększenie subwencji oświatowej (pismo nr ST3.4750.5.2015). Środki te przeznacza się na zmniejszenie zaplanowanych dochodów związanych z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska.    

Dział 801

  • 2.864 zł – zwiększenia planu dochodów i wydatków dokonuje się zgodnie  z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół w Gryfinie w związku z otrzymaniem odszkodowania za zniszczony komputer.

Dział 600, 750, 900, 921, 926

  • 17.172 zł - zmian w planie dochodów i wydatków dokonuje się zgodnie  z wnioskiem Wydziału Planowania Przestrzennego, Strategii, Rozwoju i Inwestycji w związku z otrzymaniem środków w ramach gwarancji należytego usunięcia wad  i usterek dotyczącej budowy boiska Orlik 2012 w Gardnie.
  • 821 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie  z wnioskiem Wydziału Planowania Przestrzennego, Strategii, Rozwoju i Inwestycji oraz Wydziału Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska w celu przeniesienia środków w obrębie funduszu sołeckiego miejscowości Sobiemyśl na budowę kanalizacji deszczowej drogi.
  • 4.200 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie  z wnioskiem Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych oraz Wydziału Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska w celu przeniesienia środków w obrębie funduszu sołeckiego miejscowości Pniewo na doposażenie placu rekreacyjno – sportowego.
  • 7.913 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie  z wnioskiem Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych oraz Wydziału Planowania Przestrzennego, Strategii, Rozwoju i Inwestycji   w celu przeniesienia środków w obrębie funduszu sołeckiego miejscowości Żórawki   z przeznaczeniem na zakup kruszywa w związku z remontem drogi we wsi, na promocję miejscowości i organizację cyklicznych imprez.
  • 1.800 zł - zmian w planie wydatków dokonuje się zgodnie  z wnioskiem Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych w celu przeniesienia środków w obrębie funduszu sołeckiego miejscowości Żórawie z przeznaczeniem na zakup tablicy ogłoszeniowej.

Sporządziła:
Sylwia Skrzyniarz

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu